گفتمان دولت سیزدهم تحقق عدالت است/ وضعیت موجود را در بیانیه گام دوم انقلاب می توان دید

آیت الله رئیسی با اشاره به اهمیت تحقق سند تحول مبتنی بر چشم انداز بیانیه گام دوم انقلاب گفت: گفتمان دولت سیزدهم تحقق عدالت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سیدابراهیم رئیسی» طی سفر یکروزه به استان البرز که پنجشنبه ۱۸ فروردین در سالن اجتماعات نهال و بذر برگزار شد گفت: تلاش در جهت رشد دولت با هدف تحقق عدالت محوری و خدمت رسانی مخلصانه به مردم است. 

 

رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت تحقق نظام اداری کارآمد در کشور افزود: رهبری معظم انقلاب چندی پیش اشاره کردند به آنچه قدرت و قوت در کشور است که این مهم همان تحقق عدالت است.

 

وی با اشاره به اهمیت گفتمان دولت بیان کرد: دولت سیزدهم، دولتی است که تحول را در دستور کار خود قرار داده است، وضعیت موجود تعریفی دارد که منصفانه ترین نگاه را در بیانیه گام دوم انقلاب می توان دید.

 

 

وی اظهار کرد: محور کار دولت مردمی امید، گفتمان و تحقق عدالت است که در این مسیر با الگوبرداری از منش و رفتار امیرالمومنین(ع) می توان حرکت کرد؛ امروز سخن در میدان استنباطی است و در این خصوص مردم باید احساس کنند که عدالت اجرا می شود. 

 

آیت الله رئیسی عنوان کرد: مردم از فساد، تبعیض و فقر رنج می کشند و آنچه در رفتارها و ساختارها باید این مشکلات و مسائل را رفع کرد، ضروری است در این زمینه دولت و مردم در کنار یکدیگر برای حل این مسائل اقدام می کنند. 

 

وی ادامه داد: بنا داریم که نظام اداری عادلانه و جذب نیروی انسانی عادلانه محقق شود و این خواست مردم در اوائل انقلاب بوده است؛ شنیدن نقدها، سخنان و مشکلات در این مسیر راهبرد خوبی است. 

 

 

آیت الله رئیسی با اشاره به اهمیت کار بر سند تحول بیان کرد: سند تحول با همت ۱۶ اندیشکده کشور نظرخواهی شده است و بیش از ۵۰۰ استاد فرهیخته صاحب نظر در این خصوص مشورت داده اند و اگر در این رابطه صحبتی است می توانید به دفتر ریاست جمهوری اعلام کنید. 

 

وی توضیح داد: اصلاح اقتصادی یکی دیگر از رویکردهای دولت مردمی امید است که در این رابطه سال گذشته با توجه به کسری بودجه سعی مان این بود که سال ۱۴۰۰ را بدون شوک اقتصادی مدیریت کنیم و برای سال جاری نیز با هدف حفظ ثبات بازار و مشورت با فعالان اقتصادی به دنبال تحقق اصلاح اقتصادی هستیم.

 

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی عنوان کرد: تمامی دستگاه های اجرایی و مسئولان باید رابطه و نقش دادن به مردم در رفع و حل مسائل و مشکلات مشخص کنند، مانند جریان کرونا که به واسطه نقش و حضور مردمی مقابله لازم محقق شد. 

 

به گفته رئیسی، ورود بخش خصوصی به رشد جریان اقتصادی کشور ضروری است و بدون این مهم امکان پیشبرد اهداف عالی دولت در مسیر تحقق عدالت محقق نمی شود.

 

آیت الله رئیسی بیان کرد: دانشگاه باید اتاق فکر دولت شود و نظام مسائل دولت را با مسئله محوری رفع کند؛ همچنین حوزه با حضور حوزویان بسیاری از گره ها را باز کنند.

 

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: حضور مردم بسیاری از گره ها را می گشاید، دولت مردمی امید مبنای فعالیت و حرکت خود را در رابطه با این مهم قرار داده است. 

 

 

کد خبر 1163626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha