افزایش شمار بیماران کرونا در خوزستان بعد از تعطیلات نوروزی/ لزوم افزایش پوشش واکسیناسیون

سرمست با اشاره به افزایش شمار بیماران کرونا در خوزستان بعد از تعطیلات نوروزی گفت: ۲۸ اسفند حدود ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در خوزستان شناسایی شدند اما در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۳۸۵ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد تست ۲۳۴ مورد مثبت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمدحسین سرمست» امروز (شنبه ۲۰ فروردین) در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: در تعطیلات نوروز که از اواخر اسفندماه آغاز شد، کادر بهداشت و درمان بیشترین حضور را داشتند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: نیروهای بهداشت در اماکن حضور زائران راهیان نور و مهمانان نوروزی حضور یافتند و خدمات را ارائه دادند و نیروهای درمان نیز به این گروه، خدمات‌رسانی کردند.

 

وی با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا بعد از تعطیلات نوروزی افزود: در ۲۸ اسفندماه حدود ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان خوزستان شناسایی شدند اما در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۳۸۵ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند که از یک هزار و ۱۲۲ فرد مشکوک تست کرونا گرفته شد و ۲۳۴ مورد مثبت شناسایی شدند یعنی موارد بیماری ۲ تا سه برابر شده است.

 

سرمست تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۷ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۹۳ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی و ۶۴ نفر در بخش‌های ویژه بستری و ۱۴ بیمار نیز اینتوبه هستند.

 

وی با بیان اینکه اکنون تزریق واکسن در حداقل‌ترین میزان است ابراز کرد: در حال حاضر پوشش نوبت اول واکسیناسیون کمتر از ۹۰ درصد، نوبت دوم کمتر از ۸۰ درصد و نوبت سوم ۳۰ تا ۳۲ درصد است بنابراین به منظور جلوگیری از وقوع پیک مجدد، مردم باید برای تزریق واکسن تشویق شوند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اعلام رنگبندی جدید کرونا در خوزستان یاد آور شد: در حال حاضر آغاجاری و هفتکل در وضعیت نارنجی، اهواز، امیدیه، اندیکا، آبادان، بهبهان، حمیدیه، رامشیر، رامهرمز، دزفول، شوشتر، کارون، گتوند، لالی، هویزه و هندیجان در وضعیت زرد و شهرستان‌های اندیمشک، ایذه، باغملک، باوی، بندرماهشهر، خرمشهر، دشت آزادگان، شادگان، شوش و مسجدسلیمان در وضعیت آبی قرار دارند.F

 

کد خبر 1164054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha