شهید صیاد شیرازی؛ از روح دینداری در نظامی گری تا تبدیل کردن سروان آمریکایی به مُبلغ اسلام

امیر آراسته با بیان خاطراتی از سپهبد شهید صیاد شیرازی به ابعاد مختلف شخصیتی ایشان اشاره و بیان کرد: به فرموده آیت الله بهاءالدینی صیاد یکپارچه نور بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، امیر علی آراسته، یکشنبه(۲۱ فروردین) در مراسم بزرگداشت بیست و سومین سالگرد شهادت صیاد دل ها، سپهبد شهید علی صیاد شیرازی با بیان اینکه حامل سلام مقام معظم رهبری به مردم دیار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است؛ به نقل خاطراتی از آن شهید والامقام پرداخت.

 

 

عضو گروه مشاورین نظامی فرماندهی کل قوا به خاطره ای از دیدار شهید صیاد شیرازی با آیت الله بهاءالدینی اشاره کرد و گفت: نیمه شبی بود که رسیدیم قم؛ از شهید صیاد شیرازی پرسیدم محضر آیت الله بهاءالدینی نمی روید؟ گفتند خیر؛ ممکن است این وقت شب خواب باشند؛ من پیشنهاد کردم از بیرون منزل ایشان نگاه می کنیم اگر چراغ روشن بود در می زنیم و اگر نه، برمی گردیم.

 

 

وی ادامه داد: وقتی رفتیم در کمال تعجب دیدیم فرزند آیت الله بهاءالدینی منتظر است و پرسید مگر صیاد با شما نیست؟ ماجرا را برایش توضیح دادیم و او گفت حاج آقا مرا بیدار کردند و سماور را هم روشن و گفتند که صیاد می آید؛ وقتی ما موضوع را به صیاد گفتیم ایشان برافروخته شدند و فکر کردند وقتی از تهران حرکت کردیم کسی به آیت الله بهاءالدینی خبر داده است؛ ما اظهار بی اطلاعی کردیم؛ بهرحال داخل شدیم و آقای صیاد سوال کردند از همراهان من کسی به شما اطلاع داده که می آییم؟ آیت الله بهاءالدینی فرمودند، خیر؛ همان کس که به دل شما انداخت به سراغ من بیایید همان کس هم آمدن شما را به دل من انداخت.

 

 

امیر آراسته افزود: یک بار دیگر که بنده به تنهایی به دیدار آیت الله بهاءالدینی رفته بودم، سلام شهید صیاد را به ایشان رساندم و درخواست موعظه کردم اما در پاسخ فرمودند آیا شما آقای صیاد را می شناسی؟! بنده تصور کردم ایشان متوجه نشدند لذا  با صدای بلند معرفی کردم؛ اما مجدد پرسیدند آیا شما آقای صیاد را می شناسی؟ من عرض کردم نه آنطور که شما می شناسید و برای بار سوم که درخواست موعظه کردم باز پرسیدند آیا شما آقای صیاد را می شناسی؟ که من گفتم خیر؛ نمی شناسم و بعد هم سکوت کردم؛ آیت الله بهاءالدینی وقتی سکوت مرا دیدند سه بار فرمودند « آقای صیاد یکپارچه نور است»

 

 

وی با بین اینکه صحبت کردن از شهید صیاد صحبت از نور است؛ تصریح کرد: هم دوره ای ایشان در آمریکا عیناً برای من نقل کرد که صیاد در آنجا به حلال بودن غذا خیلی اهمیت می داد و یک سروان آمریکایی به او گفته بود تو با همه خارجی ها فرق می کنی و اسلام تو با همه مسلمانان متفاوت است و در نهایت او روزی به اتفاق همسرش نزد صیاد می رود و می گوید از اسلام برای ما بگو؛ در حقیقت سروان ارتش طاغوت در آمریکا تبدیل به مُبلغ دین می شود.

 

 

امیر آراسته اظهار کرد: در شرایطی که قبل از انقلاب هیچ استادی در دانشگاه درس خود را با «بسم الله الرحمن الرحیم» آغاز نمی کرد اما صیاد درس بالستیک خود را با نام خدا آغاز می کرد و در جلسه ای که بنی صدر بدون بسم الله صحبت کرده بود، شهید صیاد گفته بود من در جلسه ای که بدون بسم الله الرحمن الرحیم باشد صحبت نمی کنم.

 

 

وی سپس به اهمیت دادن به نماز اول وقت اشاره و تصریح کرد: نماز اول وقت او معروف است؛ نه در دوران انقلاب که از قبل از انقلاب نیز اینگونه بود و بعد از انقلاب به استقبال نماز می رفت‌؛ او حتی در صحرا در درس نقشه خوانی سجاده اش را به همراه و اوقات شرعی را در جیب خود داشت و بسیار منظم بود.

 

 

 

رییس هیئت معارف شهید صیاد شیرازی گفت: من تا سه روز قبل از شهادت با او بودم؛ لحظه ای در ولایت خدشه نکرد و از فرمان امامین انقلاب تخطی نداشت و لحظه ای خود را طلبکار انقلاب نمی دانست و این محصول نان حلال پدر، شیر مادر، تقید به شرع و... بود و همیشه رساله عملیه را با خود داشت.

 

 

وی به نقل خاطره ای هم از دیدار با آیت الله دستغیب پرداخت و گفت: در آن دیدار وقتی شهید صیاد شیرازی گفت ما مدیون انقلاب هستیم؛ آیت الله دستغیب گفتند هم خودت را موعظه کردی و هم ما را.

 

 

امیر آراسته با بیان اینکه تدبیر کار بسیار سختی است؛ افزود: قبل از فتح بستان، شهید صیاد شیرازی گفت به جایی حمله می کنیم که تلفات صفر و پیروزی بالای ۹۵ درصد باشد؛ شهری آزاد شود؛ خط پیوسته دشمن شکسته شود و به جایی حمله کنیم که دشمن تصور آن را ندارد.

 

 

وی با متذکر شدن این مطلب که او برای فتح خرمشهر از قبل از آن و از روز اول علمیات فتح المبین برنامه داشت؛ گفت: اندیشه نظامی او اندیشه دینی بود و تأخیر در اجرای دستورات فرماندهی معظم کل قوا را جرم می دانست و برای همین در جلسه ای که به اتفاق هم محضر مقام معظم رهبری بودیم همه صحبت ها را یادداشت می کرد و می گفت من سربازم و این صحبت ها را سخنرانی تلقی نمی کنم{که بعداً از اخبار تلویزیون پیگیری کنم} بلکه امر و تدبیر فرمانده تلقی می کنم.

 

 

گفتنی است؛ در این مراسم از کتاب پرواز ۴۰۴ خاطرات جانباز سید کامل کاملی از خلبانان ارتش رونمایی شد؛ وی سابقه یک هزار و ۵۶۰ روز افتخارآفرینی در دروان دفاع مقدس دارد.

 

 

کد خبر 1164341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha