موضوع واكسينه شدن دانش آموزان بسيار حياتی است

رحمانیان گفت: با توجه به حضوری شدن مدارس و قرار گرفتن دانش آموزان در کنار هم، موضوع واكسينه شدن دانش آموزان بسيار حياتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (یکشنبه ۲۱ فروردین) در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه جهرم در وضعیت زرد بیماری کرونا قرار دارد اما این گمانه را نباید داشت که ابتلای بیماری کاهش یافته و رعایت پروتکل های بهداشتی را می توان دست کم گرفت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه بسیار دیده می شود افراد در اجتماع نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی سهل انگاری می کنند و به حالت گذشته در محافل و دور همی ها رو بوسی و دست دادن ها انجام می شود، افزود: این درحالی است که ابتلای بیماری هنوز وجود دارد و جانب احتیاط را باید رعایت کرد.

 

وی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ۲ نکته مهم برای کنترل بیماری های ویروسی، از جمله کرونا است، اظهار کرد: تاکنون واکسیناسیون در جامعه نقش بسزایی در کاهش حالات شدید بیماری و مرگ و میر ناشی از آن داشته است؛ دلیل بستری تعدادی از بیماران در بیمارستان هم به خاطر این است که یا اقدامی به دریافت واکسن نداشته اند و یا تنها برای یک دز واکسینه شده اند.

 

رحمانیان با تاکید بر اینکه همچنان سویه «اومیکرون» در جامعه وجود دارد و این را باید در نظر داشت که تزریق دز دوم و سوم واکسن تاثیر بسیاری در کنترل بیماری و کاهش علائم آن دارد، تصریح کرد: همچنان این بیماری برای سالمندان، افراد با بیماری زمینه ای و بیماران خاص خطر به حساب می آید.

 

وی از شهروندان خواست اگر تاکنون برای دریافت واکسن اقدامی نداشته اند برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان هر چه سریع تر به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه کرده و نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود حساسیت به خرج دهند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ضمن یادآوری این مطلب که با توجه به حضوری شدن مدارس و قرار گرفتن دانش آموزان در کنار هم، موضوع واكسينه شدن دانش آموزان بسيار حياتی است، عنوان کرد: چنان چه تا كنون خانواده ای برای واكسيناسيون فرزندشان اقدامي نداشته است آن را جدی گرفته و هر چه سريع تر به پايگاه های واكسيناسيون كرونا مراجعه کند.

 

وی در پایان اظهار کرد: خواهشمندیم در مدارس نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی دقت بیشتری شود و تذکرات لازم و ضروری از طرف مدیران و معلمان صورت پذیرد.

کد خبر 1164446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha