ریش سفیدان و معتمدان، سرمایه بزرک  جامعه هستند/ رونق مساجد محلات با حضور نسل جوان برای جهاد تبیین ضروری است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه ریش سفیدان، معتمدان و بزرگان سرمایه ای برزگ برای جامعه هستند، گفت: بزرگان و ریش سفیدان به عنوان یک رسالت دینی و ملی با تلاش برای رونق مساجد محلات وارد عرصه جهاد تبیین شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در سلسله نشست های گفتمانی« چراغ راه»  در جمع هیئت صلح دادگستری با حضور بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان ایلات و طوایف استان، اظهار کرد: در جهاد اصغر دشمن برای تصرف سرزمین ما تعرض می‌کند که در این شرایط به بسیج نیرو به مقابله با دشمن عمل می کنیم، اما در جهاد اکبر دشمن با همه ظرفیت های خود در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری افکار و باورهای عقیدتی ما را مورد هجمه قرار می دهد.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» یادآور شد: در این شرایط لازم و واجب است که تمام توانمان را  برای پاسداری از باورهای دینی و دفاع از افکار و دین جامعه متمرکز کنیم، در تاریخ ادیان الهی جنگ بین حق و باطل وجود داشته و  همواره جنگ عقیدتی پررنگ تر بوده است.

 

امام جمعه ایلام در ادامه با بیان اینکه  قدردان زحمات شما بزرگان و ریش سفیدان و نقشی که در استان ایفا می کنید، هستیم، افزود:  نقش میانجی‌ گری ریش‌ سفیدان، بزرگان خانواده‌ ها و محلات، علما و ائمه مساجد در جامعه بسیار پر رنگ است و حضور و میانجی این عزیزان، باعث کاهش بسیاری از  آسیب‌ های اجتماعی شده و می شود.

 

وی با بیان اینکه وجود و آبروی شما ریش سفیدان، معتمدان و بزرگان سرمایه ای برزگ برای جامعه است، تصریح کرد: قدردان زحمات و تلاش شما بزرگان هستم که از آبروی خود برای خدمت به مردم  مایه می گذارید.

 

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: امروز ما در درون خانه هایمان مورد تهاجم قرار گرفته ایم و  متاسفانه عمل پدافندی تا کنون در مقابل آن نداشته ایم که جلوی این هجمه ها را بگیرد، دشمن کاری کرده که با ابزاری که در اختیار ما قرار داده است، با هزینه ای که خودمان هم می کنیم به دورن خانواده های ما راه پیدا کرده است.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب با استفاده از این ابزارها سعی می کند تا حکومت شاهنشاهی را برای ما تقدیس  و تطهیر کند، گفت: مشکل حال حاضر ما این است که امروز جوانان ‌و نوجوانان ما مستمع رسانه های دشمن شده و دشمن با برنامه ریزی گسترده به دنبال مهندسی کردن ذهن جوانان و نوجونان ماست.

 

وی جهاد تبیین را به عنوان فریضه‌ای قطعی و‌ فوری برای نجات دادن ذهن، فکر و باور نسل جوان عنوان کرد و یادآور شد:  اینجاست که نجات دادن جوانی که ذهنش توسط القائات و تبلیغات دشمن آسیب دیده است از نجات دادن اسیری که دشمن می خواهد جسم و جان او را نشانه بگیرد و به شهادت برساند،بالاتر است.
 

نماینده ولی فقیه در استان و  امام‌جمعه ایلام تصریح کرد: انتظار می رود که شما بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان جامعه، قدردان  توفیقی که خداوند در قالب  خدمت گذاری به مردم و جامعه که بزرگترین نعمتی است که خداوند متعال به شما ارزانی داشته، باشید و در بحث امربه‌معر‌ف و نهی از منکر ورود پیدا کنید.

 

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان محلات و مناطق مختلف استان در هر محلی هستند باید در راستای رونق مساجد محلات تلاش کنند، از آنجایی که تبلیغات دشمن در صدد شست و شوی ذهن جوانان ما است، باید زمینه ای فرهم شود که داشته ها و دستاوردهای انقلاب و نظام که ممکن است جوانان و نوجوانان ما کمتر با آن آشنا باشند برای آنان بازگو و تبیین شود.

 

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: نقش شما بزرگان و ریش سفیدان به عنوان یک رسالت دینی و ملی، یک کار بزرگ این است که وارد عرصه جهاد تبیین شوید، همانطور که در جهاد اصغر نقش آفرین شدید و در کنار مردم،مقابل دشمن صف تشکیل دادید و این افتخار بزرگ را برای استقلال و عزت کشورمان برای همیشه تاریخ آفریدید، امروز هم در عرصه جهاد تبیین و جهاد اکبر نقش آفرین باشید.

کد خبر 1165754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha