نخستین جشنواره کشوری مناجات در استان مرکزی برگزار می شود

نخستین جشنواره دعاخوانی و مناجات با عنوان آواهای آسمانی ویژه روستاییان و عشایر کشور در استان مرکزی برگزار می شود.

حجت الاسلام «مصطفی ذوالفقاری» با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره دعاخوانی و مناجات با عنوان آواهای آسمانی ویژه روستاییان و عشایر کشور در استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این جشواره با هدف ايجاد انس و الفت بيش از پيش  اعضای کانون های فرهنگی هنری روستا و عشایر کشور با هنرهای آوایی قرآنی برگزار می شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود:  ایجاد و تقویت فضای  معنوي و قرآني در  روستا و عشایر، حق شناسی، قدردانی و ارج نهادن  فعاليتهاي فعالان هنرمند مذهبی در جمعیت روستا و عشایر کشور، شناسایی  و معرفی استعدادهای  برجسته قرآنی و دینی به جامعه و استفاده مناسب و به هنگام از نخبگان قرآنی روستا و عشایر از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره در رشته دعا خوانی و مناجات، به انتخاب مخاطبان و پیشنهاد فراز هایی از دعای 6 یا 7 یا 44 صحیفه سجادیه، بخشی از مناجات سحر،مدیحه سرایی و مرثیه خوانی ( تک خوانی از اشعار آیینی  در  نعت و منقبت آل الله علیهم السلام) و    بخش ویژه ربناهای قرآن (  دعاهایی از قرآن که با ربنا  شروع می شوند) برگزار می شود.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری با اشاره به اینکه این مسابقه ویژه برادران ساکن در مناطق روستایی و عشایری است، گفت: شرکت برای عموم برادران بالای 10 سال آزاد است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه داوری آثار در رده های سنی مجزا صورت می پذیرد، بیان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار تا 12 خرداد ماه 1401 همزمان با آغاز دهه کرامت است.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری در خصوص نحوه شرکت در مسابقه نیز گفت: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند برای ثبت نام و دریافت آیین نامه جشنواره و ارسال آثار با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی Www.masjed-mr.ir   مراجعه و یا آثار را از طریق پیام رسان ها به شماره 09032559737 همراه با مشخصات شرکت کننده اسال کنند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ادامه داد: ارسال لوح فشرده آثار به دبیرخانه جشنواره به آدرس استان مرکزی، اراک، کوی امام علی(ع) خیابان سوم شعبان، مجتمع فرهنگی هنری آفتاب، ارسال کنند.

کد خبر 1165876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha