قرآن نسخه شفابخش برای درمان دردهای معنوی است

حجت الاسلام نبوی به جامعیت و اثرگذاری قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن نسخه شفابخش برای درمان دردهای معنوی و مایه تعالی و ارتقا کیفیت زندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «سید محمد نبوی« در اختتامیه بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور کشور که در محل سالن اهل البیت(ع) اصفهان برگزار شد اظهارداشت:

جامعه امروز ما بیش از گذشته به مفاهیم و تعالیم قرآن برای نجات از آسیب ها و چالش های اجتماعی نیاز دارد و بسیاری از مشکلات فرهنگی و ناهنجاری ها ناشی از دوری نسبت به قرآن و مفاهیم انسان ساز آن بوده است.

 

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور کشور افزود: قرآن نسخه شفابخش برای درمان دردهای معنوی و مایه تعالی و ارتقا کیفیت زندگی است که به همین سبب آیت الله بهجت قرائت قرآن و اذان گویی را برای ایجاد حسن خلق توصیه کرده است.

وی ادامه داد: تاثیرات قرآن بر سلامت روح و رفع آسیب های روان شناختی باید مورد توجه و دقت قرار گیرد که از این نباید این منبع ارزشمند مغفول و در درمان آسیب های اجتماعی دور از نظر باشد.

 

حجت الاسلام نبوی به تاثیرات انس با قرآن برای جوانان اشاره کرد و یادآورشد: جنبه های اثرگذار معنوی آن بر انسان به خصوص جوانان در احادیث و روایات بیان شده که توانسته روح انسان را متعالی و فرصت رشد را فراهم سازد.

 

جشنواره قرآنی در مبارزه با تهاجم فرهنگی

 

مشاور رئیس دانشگاه پیام نور کشور در بخشی از این اختتامیه به نقش و جایگاه فعالیت های قرآنی اشاره کرد و گفت: به رونق فعالیت های قرآنی در بخش های مختلف کشور به ویژه دانشگاه ها نیاز داریم.

به گفته سید «علی علم الهدی« جشنواره قرآنی در مبارزه با تهاجم فرهنگی و واکسینه کردن دانشگاه ها علیه حرکات تخریب گری و ضد ارزشی دشمن در این مراکز علمی و فرهنگی لازم است.

 

وی به اصفهان به عنوان استانی اثرگذار در حوزه قرآن و عترت و فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: میزبانی جشنواره های مهم در این استان بسیار مهم و ارزشمند است که فرصت های خوبی را نیز در گذشته ایجاد کرده و از

ظرفیت آن در آینده نیز استفاده خواهیم برد.

 

کد خبر 1165912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha