شهرک های صنعتی کانون های تولید و اشتغال در کشور هستند

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه استقرار سوله های شرکت های دانش بنیان، ابتکار مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان است،گفت: شهرک های صنعتی کانون های تولید و اشتغال در کشور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حسین مدرس خیابانی» در بازدید از واحدهای تولیدی  شهرک های صنعتی زاهدان میرجاوه بیان داشت: شهرک های صنعتی کانون و پایگاه های تولید و اشتغال در کشور هستند.

 

 استاندار سیستان و بلوچستان به شعار سال مقام معظم رهبری مبنی تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین اشاره کرد و ادامه داد: مهمترین وظیفه و   رسالت ما حمایت از بخش تولید و ایجاد اشتغال در استان است.

 

مدرس خیابانی حلال بسیاری از مشکلات کشور و استان را در گره حل مشکل بیکاری دانست و  یادآور شد:  امروز واحدهای تولیدی خوبی را مورد بازدید قرار دادیم که نیازمند حمایت و گسترش هستند.  

 

وی نرخ بیکاری سیستان و بلوچستان را در مقایسه با کشور  را بالا اعلام کرد، افزود: به حوزه اشتغال از ابعاد  گوناگون نگریسته شود.

 

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه استقرار سوله های شرکت های دانش بنیان، ابتکار مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان است، گفت: ما امروز در همین شهرک 15 سوله را افتتاح کردیم که قابلیت واگذاری به شرکت های دانش بنیان را دارند.

 

مدرس خیابانی یادآور شد: با پارک  علم و فناوری هماهنگی کردیم که برخی از شرکت ها که به یک بلوغ رسیده اند را به شهرک های صنعتی منتقل کند تا این شرکت ها به صنایع خلاق  و نوآور واگذار شود.

 

وی بر توسعه زیرساخت ها اشتغال در استان تاکید کرد و گفت: شرکت شهرکهای صنعتی استان آمادگی واگذاری سوله ها را به زنان بی سرپرست، گروه های حمایتی و اقشار هدف ما را دارد.

 

استاندار به بازدیدش از واحد تولیدی آرمان سلامت نیمروز مستقر در شهرک صنعتی زاهدان اشاره کرد و گفت:  واحد تولیدی آرمان سلامت نیمروز باعث افتخار است که این  یک واحد تولیدی ماسک و لوازم وتجهیزات پزشکی، رتبه اول تولید کننده  ماسک در کشور را دارد لذا تمامی دستگاه های دولتی، بیمارستانها، واحدهای تولیدی و دستگاه اجرایی موظف هستند کالاهای بهداشتی خود را از این واحد تولیدی تامین کنند  و ما هم در رفع مشکل تسهیلات، زیرساخت و مجوزها به این واحد تولیدی کمک خواهیم کرد.

 

مدرس خیابانی به بازدیدش از واحد تولیدی صادرات محور تور ماهیگیری اشاره کرد  و گفت: این واحد تولیدی ۸۰درصد تور ماهیگیری کشور را تولید می کند و  می تواند استان سیستان و بلوچستان را در رده های بالا قرار دارد؛ این واحد تولیدی بازار سواحل شمالی و سواحل مکران را تصاحب کرده است اما  واردات تور قاچاق به این واحد تولیدی آسیب می زند.

 

وی با بیان اینکه حمایت از واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی در اولویت ما قرار دارد، افزود: امروز شهرک های صنعتی ما موظف به روز نگهداشتن خودشان هستند و با شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری ارتباط داشته باشند و برای اینکه در بازار رقابتی شکست نخورند و بتوانند براساس ذائقه مشتری، کالاهای نوین  با تکنولوژی و فناوری تولید کنند. 

کد خبر 1166035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha