برگزاری کنگره بین‌المللی میرزا کوچک با بخش ویژه روایتگری نهضت جنگل برای دانش آموزان

ثقتی جامعه هدف فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را نوجوانان ذکر کرد و گفت: امسال کنگره بین‌المللی میرزا کوچک جنگلی برگزار می‌شود و قصد داریم بخش روایتگری نهضت جنگل برای دانش آموزان را به آن اضافه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز (دوشنبه، ۲۹ فروردین) در محفل انس با قرآن به مناسبت هفته قرآن و عترت در شهرستان رودسر اظهارداشت: مردم شهرستان رودسر همواره اهل تفکر و دیانت بوده و هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تماشای فیلم «زنان جبهه شمالی» را همه توصیه کرد و ابراز داشت: این اثر هنری نشان می دهد که مردمان خطه رودسر چقدر برای نظام و انقلاب و رهبری تا پای جان خود مقاومت و ایستادگی کرده‌اند.

 

ثقتی تصریح کرد: در میان انتصاباتی که انجام گرفته یکی از فرهنگی ترین فرمانداران نصیب شهرستان رودسر شده است و در کنار شورای شهر امام جمعه این خطه نیز بسیار ساعی و با پشتکار فراوان و مردمی در همین عرصه فعالیت می کند.

 

 

وی با بیان اینکه یک جبهه فرهنگی در شهرستان رودسر تشکیل شده است افزود: امیدواریم در دولت سیزدهم این اتحاد و جبهه فرهنگی بتواند ماندگارترین و اثرگذارترین فعالیت‌ها را در حوزه فرهنگ و هنر به انجام برساند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: به عقیده مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم قرآن و مسجد محور هستند و کارها باید بر اساس مسجد محوری و قرآن محوری نهادینه شوند.

 

ثقتی رویکردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان را بر مبنای مسجد و قرآن محوری ذکر کرد و افزود: اعتقاد و باور ما این است که کارها باید توسط خود مردم انجام شود و اگر بحث قرآن و عترت در میان است اهالی قرآن پیشقدم و پیشران شوند.

 

وی با بیان اینکه احیای انجمن‌ها در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان قرار دارد افزود: رویکرد تمرکز زدایی از دیگر اهداف این نهاد است زیرا معتقدیم گیلان فقط رشت نیست بنابراین نگاه ما در حوزه تزریق منابع و اجرای برنامه ها به شهرستانها نگاهی کاربردی و عمیق است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ابراز داشت: میدان عملیات فرهنگی ما در شهرستان‌ها قرار دارد و معتقدیم شهرستان‌ها باید به عنوان محور قرار گیرند زیرا از استعدادهای بسیار زیادی برخوردار هستند. 

 

ثقتی با تاکید بر اینکه خیل عظیمی از نخبگان قرآنی، فرهنگی و هنری گیلان در شهرستان‌های مختلف گیلان حضور دارند اذعان کرد: ذائقه و میزان درک مردم شهرستانهای مختلف استان گیلان در حوزه فرهنگ و هنر بسیار عمیق و گسترده است. 

 

وی ضمن اشاره به هفته قرآن و عترت و برنامه‌های ویژه این مناسبت اظهار داشت: قرآن یک گنج ارزشمند است و باید به زیور فرهنگ و هنر آراسته‌تر و مجهزتر شود زیرا تأثیرگذاری هنر امری اجتناب‌ناپذیر به شمار می‌رود.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: پیشنهاد می کنم چنین محفل هایی در مساجد هم برگزار شود تا بتوانیم بحث قرآن محوری و مسجد محوری را به شکل عملی پیاده‌سازی نماییم.

 

ثقتی فرهنگ و ارشاد اسلامی را نهادی که دولت تکالیف بسیار زیاد و متنوعی برای آن قائل شده است نامید و یادآور شد: جامعه هدف ما در اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی نوجوانان است زیرا دشمن شبانه روز در حال تلاش است تا هر طور که می‌تواند نقشهای خود را روی این قشر خاص از جامعه پیاده‌سازی کند.

 

وی خاطرنشان کرد: امسال کنگره بین‌المللی میرزا کوچک جنگلی در گیلان برگزار می‌شود و قصد داریم بخشی تحت عنوان روایتگری نهضت جنگل برای دانش آموزان را به آن اضافه نماییم که البته بودجه‌های خوبی هم برای انجام این کار در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1167311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha