مسئول دلسوز و بابرنامه نجات دهنده است/حوزه و روحانیت باید جامعه را به تربیت الهی نزدیک کند

امام جمعه کرمان رسالت حوزه و روحانیت در تربیت الهی جامعه را متذکر شد و گفت: مسئول دلسوز، با برنامه و قوی که مردم از او تبعیت کنند؛ می تواند نجات دهنده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سیرجان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، شامگاه دوشنبه(29 فروردین) در همایش مبلغین ماه مبارک رمضان؛ روحانیت را افسران مبارزه با استعمار فرانو دانست و در خطاب به ایشان تأکید کرد: شما مسئول و متولی این هستید که اجازه ندهید دیگران ذهن توده های مردم را تسخیر کنند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: اگر می خواهید معین دیگران باشید اول خود باید قدرتمند باشیم زیرا تا کسی قدرتمند نباشد نمی تواند دست دیگری را بگیرد و این نیز رسالت حوزه ها است.

 

 

وی اهمیت اخلاص در مسیر را یادآور شد و گفت: اگر کاری که می خواستید انجام دهید، کس دیگری انجام داد و شما خوشحال نشدی یعنی اخلاص دچار اشکال است و مخلص نیستید.

 

 

امام جمعه کرمان سپس با طرح موضوع « مدینه فاضله» یا همان آرمان شهر گفت: مدینه فاضله مشخصات و الزاماتی دارد و ارکان آن سه بخش روح و روان؛ جسم انسان و نیازهای جسمانی او و جامعه است.

 

 

وی با بیان اینکه  سه جریان و سه گروه متولی این سه بخش است؛ در این باره به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد که «مردم هيچ آبادى‏ اى از سه گروه، بى‏ نياز نيستند كه در كار دنيا و آخرت خويش به ايشان پناه بَرَند و چون آنان را نداشته باشند، شوربخت باشند: فقيه دانا و پرهيزگار، امير نيكوكار و فرمان‏روا، و طبيب آگاه و مورد اعتماد.»
 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی درباره فقیه دانا و پرهیزکار اظهار کرد: علم همراه با تقوا در جایگاه روحانیت است و حوزه مأموریت فقیه دانا و پرهیزکار روح و روان است که باید جامعه را به تربیت الهی نزدیک کند و ائمه دنبال همین تربیت هستند.

 

 

وی ادامه داد: روحانیت و حوزه های علمیه می خواهند همان رسالت را انجام بدهند و این هم دانش و تقوای لازم و هم اخلاق قوی و خداترسی لازم دارد و اگر می خواهد کرامت نفس پیدا کند باید شهوت هایش را خوار کند.

 

 

امام جمعه کرمان افزود: فرمانروا و مسئول دلسوز و با برنامه و قوی که مردم از او تبعیت کنند؛ می تواند نجات دهنده باشد و چنین کسی مسئول پیکر اجتماع است که امنیت و معیشت و زندگی مردم و مسائل مردم را باید پیگیری کند.

 

 

وی تأکید کرد: اگر مسئول، چنین نباشد نمی تواند لشکر قوی و قدرت اجرایی قوی داشته و جامعه را مدیریت کند و قدرت بازدارندگی قوی بوجود بیاورد.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی نقش طبیب بصیر مورد اعتماد را هم مهم خواند.

کد خبر 1167421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha