آماده‌باش یگان حفاظت برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی ایلام

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از آماده‌باش کلیه نیروهای یگان حفاظت برای مقابله با عوامل ایجاد آتش‌سوزی‌های احتمالی در سطح عرصه‌های منابع طبیعی استان همزمان با فصل گرما خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «سرهنگ علیرضا بیگلری» در جلسه هماهنگی اطفا حریق شهرستان دهلران، اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و ایجاد پوشش گیاهی در عرصه‌های طبیعی و خشک شدن پوشش گیاهی در فصل گرما احتمال وقوع حریق در مناطق جنگلی و مرتعی افزایش می‌یابد.

 

وی تصریح کرد: کلیه پاسگاه‌ها و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان آمادگی کامل جهت مقابله با عوامل ایجاد آتش‌سوزی‌های احتمالی در سطح عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان را دارند و برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا صورت گرفته است.

 

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: با توجه به گستردگی عرصه های ملی استان انتظار است مردم در موارد حریق در کنار نیروهیا منابع طبیعی باشند.

 

وی گفت: انجمن های مردم نهاد و بسیج و شوراها و دهیاران نیز باید در موارد حریق پیشگام باشند تا شاهد تخریب کمتر منابع طبیعی و عرصه های ملی که امانت در دست ما هستند نباشیم.

 

سرهنگ بیگلری تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی و ملی به عنوان وظیفه ملی، شرعی و قانونی ضروری است و باید از هر نوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع خودداری شود.

 

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام یادآور شد: ضرورت دارد شهروندان و طبیعت گردان از روشن کردن آتش در سطح جنگل‌ها و مراتع خودداری و باید از خاموش نمودن آتش افروخته قبل از ترک محل در تفرجگاه‌ها و مناطق جنگلی اطمینان حاصل شود تا شاهد حریق در عرصه های ملی نباشیم.

 

وی بر ضرورت بهره‌گیری از مشارکت مردم جهت جلوگیری از وقوع حریق در مناطق جنگلی و مرتعی تاکید کرد و گفت: کاهش و پیشگیری از آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های منابع طبیعی نیازمند مشارکت مردم بوده و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه آتش‌سوزی و یا تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی از طریق شماره شبانه‌روزی 1504 گزارشات خود را اطلاع دهند.

کد خبر 1167627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha