بیش از ۸۳۰ پروژه مخابراتی در کردستان اجرا شد

حکمت از اجرای بیش از ۸۳۰ پروژه مخابراتی در استان کردستان در سال گذشته خبر داد.

آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان در  گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: توسعه، تقویت و ایجاد زیرساخت‌های جدید مخابراتی از برنامه‌های اصلی و دارای هدف این منطقه در سال گذشته بوده و بیش از 830 پروژه مخابراتی در استان محقق شده است.

 

حکمت با اشاره به اینکه در سال 1400 شاهد ارتقا سطح کیفی و کمی خدمات، سرویس‌ها و محصولات مخابراتی قابل ارائه به مشتریان بوده‌ایم، افزود: این مهم حاصل تحقق و اجرای به موقع پروژه‌های تدوین شده در حوزه‌های مختلف مخابراتی است.

 

وی با اعلام اینکه در سال گذشته مبلغ یک‌هزار و 274میلیارد ريال برای اجرای پروژه‌های مخابراتی در سطح استان سرمایه گذاری شده است، اظهار داشت: پروژه‌های مذکور در پنج، حوزه سیستم‌های مخابراتی، دیتا، شبکه کابل و فیبرنوری، انتقال و سیار محقق شده‌اند.

 

مدیر شرکت مخابرات کردستان با اشاره به نقش حوزه سیستم‌های مخابراتی به عنوان، نقطه شروع برای تصمیم‌گیری و حرکت در راستای توسعه و نوسازی شبکه مخابراتی خاطر نشان کرد: در سال گذشته پروژه حذف کابل‌های اقماری در 66 نقطه، تعویض سوئیچ در 20 نقطه و توسعه dsl، vdsl و سوئیچ در 134 نقطه استان با سرمایه‌گذاری 172 میلیارد ريال انجام شده است. 

 

حکمت با اعلام این مهم که ارتقای سرعت و سطح دسترسی مشتریان به محتوا و اطلاعات موجود در فضای مجازی از دیگر اهداف و اولویت‌های کاری منطقه در حوزه دیتا در سال 1400 بود افزود: در همین راستا در 250 نقطه، پروژه ارتقا uplink و در سه شهرستان ایجاد ظرفیت 10G با سرمایه‌گذاری 57 میلیارد ريال به اجرا در آمده است.

 

وی به پروژه‌های اجرا شده به منظور ارتقا سطح کیفی سرویس‌های اینترنت همراه و ثابت در استان در حوزه انتقال اشاره داشت و گفت: در سال گذشته با سرمایه‌گذاری 257 میلیارد ریال تجهیزات cwdm در 158نقطه، تامین امکانات و تجهیزات رادیو در 50 نقطه را نصب کرده و در 70 نقطه نیز افزایش ظرفیت داشته‌ایم.

کد خبر 1167667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha