شاخص کل بورس روی نمودار صعودی/رسیدن به ارتفاع یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحدی در پایان هفته اول فروردین

بررسی معاملات بورس در هفته پایانی اولین ماه قرن حاکی از روند صعودی این شاخص است تا جایی که در انتهای این هفته شاخص کل در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بررسی روند بازار سهام در هفته پایانی فروردین تا انتهای هفته شاخص کل روز نمودار صعودی بود و این شاخص شنبه ۲۷ فروردین با افزایش ۱۳۵۳۹ واحدی معادل ۰.۹۳ درصد در ارتفاع یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۶۶۸ واحدی قرار داشت و در ادامه مسیر صعودی خود تا پایان هفته چهارشنبه ۳۱ فروردین با کاهش ۸۱۸ واحدی معادل ۰.۰۵ درصد، به یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۸۷ واحد رسید.

 

بر این اساس (شنبه 27 فروردین) اولین روز کاری بورس در هفته با رشد 7593 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 461 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۳۵۳۹ واحدی معادل ۰.۹۳ درصد، به یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۶۶۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۲۰۹ واحدی به ۲۰ هزار و ۲۴۷ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۳۲۶ واحدی، به رقم ۳۶۰ هزار و ۵۴۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۴۶۷۵ واحدی، عدد ۳۸۷ هزار و ۶۳۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۹۱۳ واحدی به رقم ۲۴۱ هزار و ۵۶۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۷۱۳۳ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۸۱ هزار و ۶۶۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۱۰۵۴ واحد افزایش  به رقم یک میلیون و ۱۴۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۳۷۴۷ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۴۹ هزار و ۵۵۳ واحد را به نمایش گذاشت.

 

در معاملات شنبه 27 فروردین بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، پارسان، شتران و رمپنا با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فخوز، پاکشو، تملت و ذوب تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کفپارس(فرآورده‌های‌ نسوز پارس‌) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای غزر، ورنا، وپترو و کسرا بود. همچنین نماد معاملاتی غشصفا(شیرپاستوریزه‌پگاه‌اصفهان‌ ) با ۴.۲۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ثامان، ولپارس، بالبر و وآذر قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۴۵۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۸۸ هزار و ۳۱۷ نوبت معامله و به ارزش ۴۸ هزار و ۸۰  میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

(یکشنبه 28 فروردین) دومین روز کاری بورس در هفته با رشد 68 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 467 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۷۴۰۸ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد، به یک میلیون و ۴۷۵  هزار و ۵۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۴۷ واحدی به ۲۰ هزار و ۳۹۰ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۸۱۹ واحدی، به رقم ۳۶۲ هزار و ۲۷۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۳۳۴۱ واحدی، عدد ۳۹۰ هزار و ۹۸۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۰۸۱ واحدی به رقم ۲۴۳ هزار و ۵۸۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۶۵۷۸ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۸۸  هزار و ۲۴۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۸۵ واحد افزایش  به رقم یک میلیون و ۸۸۸ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۹۸۶۱ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۷۹ هزار و ۳۰۸ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات یکشنبه 28 فروردین بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، نوری، وغدیر، تاپیکو و همراه با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، کچاد، ومعادن و خساپا تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد دیران(ایران‌دارو ) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای نمرینو، شفا، غزر و ونیرو بود. همچنین نماد معاملاتی ملت(بیمه ملت) با ۴.۶۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خاذین، وساپا، خگستر و خبهمن قرار گرفتند و  معامله‌گران بورس ۱۰ میلیارد و ۷۴۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۵۲ هزار و ۳ نوبت معامله و به ارزش ۶۳ هزار و ۲۴۹  میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

(دوشنبه 29 فروردین) سومین روز کاری بورس در هفته با رشد 17662 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 492 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۶۶۵۴ واحدی معادل ۱.۸۱ درصد، به یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۷۱۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۳۱۱ واحدی به ۲۰ هزار و ۷۰۴ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۵۴۵ واحدی، به رقم ۳۶۸ هزار و ۷۵۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۶۷۸۲ واحدی، عدد ۳۹۷ هزار و ۷۶۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۲۲۳ واحدی به رقم ۲۴۷ هزار و ۶۶۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۹۱۴۲ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۱۷ هزار و ۴۴۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۱۲۸۳ واحد افزایش  به رقم یک میلیون و ۱۶۳ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۴۸۲۳۴ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۲۷ هزار و ۵۴۵ واحد را به نمایش گذاشت.

 

در معاملات دوشنبه 29 فروردین بورس تهران، نمادهای معاملاتی شستا، پارسان، تاپیکو، فارس و نوری با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی اپال، پاکشو، وبهمن و قرن تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خاهن(آهنگری‌ تراکتورسازی‌ ایران‌) با ۵.۹۸  درصد رشد و پس از آن، نمادهای سفارس، شفارس، وصندوق و ورنا بود. همچنین نماد معاملاتی وآذر(سرمایه‌گذاری‌توسعه‌آذربایجان‌ ) با ۳.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کمنگنز، قلرست، خلنت و واعتبار قرار گرفتند و  معامله‌گران بورس ۱۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۴۶ هزار و ۲۳۳  نوبت معامله و به ارزش ۷۳ هزار و ۳۹۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

بنابراین گزارش، (سه شنبه 30 فروردین) چهارمین روز کاری بورس در هفته با رشد 1462 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 503 هزار واحد آغاز شد و این روند ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بازار بورس تهران با ۱۱ ‌هزار و ۲۲۱ واحد افزایش در پایان معاملات امروز در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۱۳ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۷۹۸ واحد افزایش به ۴۰۰ هزار و ۵۷۴ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یکهزار و ۷۴۲ واحد رشد به ۲۴۹ ‌هزار و ۴۱۲ واحد رسید. شاخص بازار اول، هفت هزار و ۳۴۷ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۵ هزار و ۲۸۸ واحد افزایش داشتند. در بین همه نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۶۸۱ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲ هزار و ۵۲۴ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۷۰۷ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۶۳۹ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۳۳۷ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۹۰ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۲۷۵ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

 

سه شنبه 30 فروردین نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نقت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. در معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۳۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۹ هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال و در بیش از ۸۲۱ هزار و ۹۶۱ نوبت معامله شد. امروز در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۳۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۱ هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال و در ۵۶۴ هزار و ۶۷۶ نوبت معامله شد.

 

این رد حایل است که (چهارشنبه 31 فروردین) آخرین روز کاری بورس در هفته با رشد 1591 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 514 هزار واحد آغاز شد اما این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۱۸ واحدی معادل ۰.۰۵ درصد، به یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۸۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۲ واحدی به ۲۰ هزار و ۷۶۳ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۰۱ واحدی، به رقم ۳۷۱ هزار و ۳۴۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۸۶۱ واحدی، عدد ۴۰۱ هزار و ۴۳۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۳۶ واحدی به رقم ۲۴۹ هزار و ۹۳۷ واحد رسید.

 

همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۷۵۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۳۳ هزار و ۳۷۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۸۲ واحد افزایش  به رقم یک میلیون و ۱۷۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۴۰۶۲ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۴۸ هزار و ۹۴۷ واحد را به نمایش گذاشت.

کد خبر 1168453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha