پیک ششم کرونا تحت کنترل است/ ۳۴ درصد مردم گلستان دوز سوم واکسن را دریافت کردند

گلفیروزی گفت: در حال حاضر در پیک ششم کرونا به سر می بریم و تحت کنترل و مدیریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سعید گلفیروزی» امروز (دوشنبه 5 فروردین) در نشست خبری گفت: در حال حاضر در پیک ششم کرونا به سر می بریم و شیب بسیار ملایمی از مبتلایان و جانباختگان را داریم و تحت کنترل و مدیریت است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: تا کنون سه میلیون و 299 هزار و 149 دوز واکسن کرونا در استان تزریق شد که 93.8 درصد مردم استان دوز اول، 83.9 درصد دوز دوم و 38.14 درصد دوز سوم را دریافت کرده اند.

 

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده، موارد بستری 17 برابر افرادی است که واکسن نزدند و مرگ و میر 6 برابر نسبت به افراد واکسن نزده اند.

 

گلفیروزی با اشاره به برنامه های هفته سلامت، گفت: در این هفته پروژه های مختلفی در حوزه سلامت، تحقیقات، بهداشت و فرهنگی افتتاح خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه قبل از کرونا مهمترین مبحث در حوزه سلامت، بیماری های غیر واگیر شامل؛ قلبی و عروقی، فشار خون و دیابت بود، افزود: با توجه به مدیریت و کنترل کرونا، بحث بیماری های غیرواگیر را پر رنگ می بینیم و امسال همکاران علوم پزشکی پیگیری خواهند کرد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: سن سکته مغزی در کشور در 15 سال گذشته، 10 سال کاهش پیدا کرده و بحث فشار خون نیز از مسائل دیگری است که جزو اولویت های علوم پزشکی است.

 

 

کد خبر 1169334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha