کانونی فرهنگی هنری که نگین قرآنی مساجد غرب تهران است

کانون فرهنگی هنری «آسمان اندیشه دین» از کانون‌های مساجد فعال تهران است، این کانون به جهت فعالیت‌های شاخص در حوزه قرآن و عترت و برگزاری دوره‌های متنوع آموزشی به عنوان نگین قرآنی غرب تهران شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «آسمان اندیشه دین» در جوار مسجد صاحب الزمان(عج) یکی از کانون های مساجد فعال استان تهران است که فعالیت های این کانون مخاطب محور و متناسب با گروه های سنی است. این کانون در عرصه قرآنی فعالیت های شاخصی انجام داده است به طوری که به عنوان نگین قرآنی غرب استان تهران شناخته می شود.

 

«عباس مهدوی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون آسمان اندیشه دین در منطقه سعادت آباد، اظهار کرد: برنامه های کانون بر اساس مخاطبان و گروه های سنی که در فعالیت ها شرکت می کنند، برنامه ریزی شده است، در همین راستا هیئتی را با نام «عبدالله ابن الحسن(ع)» برای گروه سنی خردسال تاسیس کرده ایم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری آسمان اندیشه دین بیان کرد: یکی از برنامه های ما در این هیئت تربیت مداح خردسال است که در حال حاضر برخی از مداحان تربیت شده در این هیئت در مراسم های مختلف به مداحی می پردازند. از طرفی همه برنامه های مناسبتی و مذهبی هیئت توسط اعضای هیئت برنامه ریزی و اجرا می شود.

 

هیئت دانش آموزی

وی هیئت قاسم بن الحسن(ع) را دیگر هیئتی نام برد که به همت کانون آسمان اندیشه دین راه اندازی شده است و گفت: این هیئت نیز مختص نوجوانان است که در این هیئت نیز سعی شده به نوجوانان در محورهای سبک زندگی دینی، مسئولیت پذیری، تعامل با جمع، مشورت با جمع آموزش های لازم ارایه شود.

 

مهدوی به برگزاری برنامه های آموزشی این کانون به بزرگسالان نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره های تربیت فرزند، فرزندپروری و بیان مباحثی پیرامون بحران جمعیت، برگزاری دوره های سبک زندگی اسلامی از دیگر برنامه هایی است که برای بزرگسالان اجرا می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری آسمان اندیشه دین مسجد صاحب الزمان(عج) مشاوره حقوقی، خانواده، تحصیلی، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی را بخش دیگری از فعالیت های این کانون برشمرد و اضافه کرد: با یکی از باشگاه های رزمی منطقه قراردادی امضاء کرده ایم که بچه های کانون از برنامه های رزمی این باشگاه با تخفیف ویژه بهره مند شوند.

 

جذب نوجوانان سنی به مسجد

وی با بیان اینکه در این منطقه از خانواده های سنی مذهب نیز ساکن هستند، سعی کردیم که نوجوانان و جوانان این خانواده ها را به مسجد جذب کنیم، ابراز کرد: در همین راستا 40 نوجوان و جوان سنی را به مسجد جذب کرده ایم که در نماز جماعت مسجد هم شرکت می کنند و دو نفر از آنها نیز به مذهب شیعه روی آورده اند، سعی ما در این راستا است که برنامه های مسجد وحدت آفرین باشد.

 

مهدوی به فعالیت های دارالقرآن این کانون هم اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره های قرائت، ترتیل، روخوانی، حفظ و مفاهیم قرآن کریم با حضور اساتید ممتاز قرآنی بخشی از فعالیت های این دارالقرآن است، همچنین، در مناسبت های مختلف اقدام به برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ایرانی و مصری کردیم. این محفل قرآنی در ماه مبارک رمضان با استقبال گسترده برگزار شد. 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری آسمان اندیشه دین تاکید کرد: به دلیل فعالیت های شاخص در حوزه قرآن مسجد ما به عنوان نگین قرآنی غرب تهران شناخته شده است و رویکرد ما در سال جدید در این راستا است که با تقویت بیش از پیش برنامه ها و فعالیت های قرآنی این مسجد به عنوان نگین قرآنی استان تهران شناخته شود.

 

 قرآن و خانواده رویکرد قرآنی سال ۱۴۰۱

وی یکی از برنامه های مورد توجه کانون در محور قرآنی در سال جدید را «قرآن و خانواده» نام برد و ابراز کرد: تلاش می کنیم که نونهالان سطح منطقه را به فعالیت های قرآنی کانون جذب کنیم و برنامه حفظ قرآن برای آنها اجرا  کنیم، همچنین بنا داریم که رویکرد تربیتی نونهالان بر مبنای سیره و شخصیت قرآن و اهل بیت(ع) باشد و بتوانیم آنها را با کلام الهی مانوس و برای بزرگسالان نیز جلسات تفسیر قرآن کریم برگزار کنیم.

 

حمایت از اقشار محروم و بی بضاعت

مدیر کانون فرهنگی هنری آسمان اندیشه دین یکی دیگر از رویکردهای کانون را حمایت از اقشار محروم و بی بضاعت نام برد و افزود: در ابتدای شیوع بیماری کرونا و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای نهضت مواسات و کمک های مومنانه ستادی در این زمینه با همکاری مساجد و سراهای محله منطقه 2 تشکیل دادیم و در زمینه شناسایی نیازمندان،جذب خیر و سرمایه اجتماعی ورود کردیم.

 

وی ادامه داد: علاوه بر کمک به محرومان شناسایی شده، تعدادی خانواده محروم در منطقه فرحزاد از اهل سنت را مورد حمایت قرار دادیم و در زمینه تامین پوشاک، پرداخت اجاره خانه، تامین هزینه های پزشکی، توزیع بسته های معیشتی میان آنها فعالیت کردیم، همچنین در دوران شیوع بیماری کرونا اقدام به توزیع بسته های بهداشتی، ماسک و الکل در سطح منطقه کردیم و به همت بچه های مسجد ضدعفونی معابر و خیابان ها انجام شد.

 

کارگاه اشتغال زایی

مدیر کانون فرهنگی هنری آسمان اندیشه دین مسجد صاحب الزمان(عج) سعادت آباد ایجاد کارگاه تولید ماسک را یکی از برنامه هایی برمشدر که به منظور اشتغال زایی بانوان سرپرست خانوار دنبال شده و تصریح کرد: حمایت و کمک به سیل زدگان، زلزله زدگان سی سخت  و تجهیز و تعمیر منازل هموطنان سیل‌زده از دیگر برنامه های حمایتی بچه های این کانون بوده است.

 

وی آموزش و توانمندسازی، فعاليت های اجتماعی و هنری، برگزاری دوره های اعتقادی و احکام، مهارتی، زبان های خارجی را بخش دیگری از فعالیت های کانون آسمان اندیشه دین مسجد صاحب الزمان(عج) معرفی کرد.

 

کد خبر 1169384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha