از « ترنم رمضان » تا جشن « عروس قرآن» با حنا و نبات در کانون انصار الزینب(س)

شمارش معکوس برای پایان یک مهمانی دیگر آغاز شده است و نباید یادمان برود که هر روز می توانیم حتی به اندازه یک آیه از قرآن را تلاوت کنیم و جان و روحمان را در زمزم زلال کلمات حق جلا دهیم...

خبرگزاری شبستان _گیلان، نوشین کریمی؛ شمیم دل نواز ماه مبارک رمضان که فرا می‌رسد غبارروبی مساجد توسط مردم از برنامه‌هایی است که استقبال از ماه مهمانی خدا را نشان می‌دهند. برنامه شاخص و دیرینه‌ای که هر ساله در شهرها و روستاها اجرا می‌شود تا زمینه‌ای برای طهارت و پاکی وجود خود مهیا کنیم.



حالا ماه مبارک رمضان امسال نیز به لطف و کرم بی‌پایان خالق هستی از نیمه گذشت و شمارش معکوس برای پایان یک مهمانی دیگر آغاز شده است. اینکه تا کنون چقدر بهره گرفتیم و چقدر استغاثه کردیم و چقدر بخشیده شدیم در دفتر اعمال ما ثبت و محفوظ است اما، نباید یادمان برود که دست‌های کریمانه ما می‌تواند در طول سال گره‌گشای بسیاری از نیازمندان و مستمندان باشد.


نباید یادمان برود که هر روز می‌توانیم حتی به اندازه یک آیه از قرآن را تلاوت کنیم و جان و روحمان را در زمزم زلال کلمات حق جلا دهیم. نباید یادمان برود که مساجد، این خانه‌های خدا هر لحظه درهایش می‌تواند برای تحقق بخشیدن به «تمدن نوین اسلامی» و فرهنگ سازی در بین نسل‌ها باز باشد و راه‌گشا.



کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زیادی در طول سال طرح‌ها و برنامه‌های خود را به مناسبت‌های مختلف برای اعضای کانون و خانواده‌ها در محلات برگزار می‌کنند، اما برنامه های ماه مبارک رمضان چیز دیگریست....
 

 

«مژگان پیرخندان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان از آن جهت ماه مهمانی خدا است که خداوند به بندگانش فرصت ارتباط نزدیک‌‌تر و حتی توبه می‌دهد تا به فطرت پاک خود برگردند، اظهار کرد: ماه رمضان و هر لحظه از شب‌ها و روزهایش حاوی برنامه‌های معنوی و تربیتی بسیاری است که می‌بایست مطهر و با خلوص نیت به پیشواز و بهره مندی از آن گام برداریم.



مسئول کانون انصارالزینب(س) مسجد صاحب الزمان(عج) در روستای لب دریا بندرکیاشهر در ادامه به ویژه برنامه‌های فرهنگی این کانون در ماه مبارک رمضان اشاره و اذعان کرد: کانون انصارالزينب(س) در  این ماه مبارک در حال اجرای ويژه برنامه‌های فرهنگي خود تحت عنوان «ترنم رمضان» که شامل قرائت قرآن کريم هر روز يک جزء، مسابقه سي حديث هر روز يک حديث، مسابقه نقاشي ويژه کودکان و نوجوانان، اهداء جوايز به روزه اولي ها، مسابقه حفظ جزء و... است.



وی همچنین بیان کرد: کانون فرهنگی و هنری انصار الزینب(س) در اولین شب قدر که مصادف با ضربت خوردن مولایمان حضرت علی(ع) بود به همت خیرین یادواره هشت شهید والامقام روستای لب دریا را با حضور امام جمعه بندر کیاشهر، روحانی مسجد، هیئت امنا، فرمانده بسیج، دهیار و شورای اسلامی و جمعی از مردم ولایتمدار روستای لب دریا و با نوحه خوانی و ختم فاتحه و صلوات برگزار کرد.
 

 

پیرخندان با بیان اینکه این یادواره همراه با محفل انس با قرآن ویژه خواهران بود گفت: در این مراسم ۱۴ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۱۵۰ هزار تومان به نام شهدا در بين عزتمندان روستاي لب دريا توزيع شد.



این مسئول کانون با اشاره به اینکه مراسم احیای لیالی قدر در شب ۲۳ماه مبارک رمضان نیز همراه با پذیرایی افطار و با حضور خطیب توانمند حجت الاسلام «امیدی گیلانی» و نوای مداح اهل بیت «سید مصطفی نبی زاده» برگزار شد از هیئت امنا، کانون انصارالزینب(س) مسجد صاحب الزمان (عج)، پایگاه شهدا و حکیمه روستای لب دریا، دهیاری، شورای اسلامی و اهالی شهید پرور لب دریا و به ویژه از خیرین برنامه ها تقدیر و تشکر کرد.


 

 

وی همچنین اضافه کرد: در شب ۲۳ رمضان و ليله القدر پخت آش نذري و بسته رمضان را به همت کانون انصار الزينب(س) و کمک خيرين آماده و درب منازل افراد نيازمند و بيماران توزيع کردیم.



پیرخندان در ادامه از مسابقه نقاشی «ماه میهمانی خدا» ویژه کودکان و نوجوانان هفت تا ۱۷ سال خبر داد و گفت: «سفره افطاری خانواده»، «شب های قدر» و «نماز جماعت» از موضوعات این مسابقه هستند و علاقه مندان می توانند تا ۱۰ اردیبهشت مصادف با ۲۸ رمضان آثار خود را خود به شماره واتساپ  09119436171 ارسال کرده و در این مسابقه شرکت کنند.



وی گفت: اعلام نتایج و اهداء جوایز همراه با عید سعید فطر خواهد بود.


 

 

پیرخندان در ادامه به ویژه برنامه‌ای که این کانون هر ساله در روز ۲۷ ماه رمضان دارد، اشاره و اظهار کرد: در جزء خوانی قرآن وقتی به سوره «الرحمن» می‌رسیم جشن عروس قرآن را برگزار می‌کنیم که بر سر سفره قرآن از قاریان با حنا، نبات، شکلات و شیرینی پذیرایی می‌شود.



وی همچنین جمع آوری فطریه و رساندن آن به نیازمندان روستا را از دیگر برنامه‌های کانون عنوان کرد و گفت: در پایان ماه مبارک رمضان نیز اعضای کانون را تشویقی به اردوی زیارتی و سیاحتی خواهیم برد.


 

 

«بهرام کشاورز» هیات امنای مسجد صاحب الزمان(عج) روستای لب دریا کیاشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با ابراز خرسندی از اینکه پس از دو سال شرایط کرونایی، امسال برنامه های فرهنگی مساجد به روال عادی خود برگشت، اظهار کرد: متاسفانه با شیوع کرونا فعالیت مساجد حتی در ایام ماه مبارک رمضان کم رنگ شده بود و برنامه های قرآنی به صورت ختم مجازی برگزار می شد.



مسئول هیئت عزاداری انصارالحسین(ع) اظهار کرد: جوانان ما با سلایق و نگرش‌های مختلف علاقه‌مند به امور مذهبی، دینی و انقلابی هستند از این رو مساجد بهترین مکان برای فرهنگ سازی درست آنان است.



وی با تاکید بر اینکه تلاش ما این است که نقش جوانان را در مساجد پر رنگ و فعال کنیم افزود: اجرای برنامه های متنوع با توجه به شرایط سنی مخاطب می تواند در جذب جوانان و هدفمند کردن آنان موثر باشد.

کد خبر 1169722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha