افزایش ۱۵۵۲۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۵۵۲۶ واحدی معادل ۱.۰۳ درصد، به یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۷۷۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۷۶ واحدی به ۲۰ هزار و ۹۰۲ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 6 اردیبهشت) سومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 2378 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 509 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۵۵۲۶ واحدی معادل ۱.۰۳ درصد، به یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۷۷۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۷۶ واحدی به ۲۰ هزار و ۹۰۲ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۸۱۰ واحدی، به رقم ۳۷۳ هزار و ۶۹۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۴۷۹۶ واحدی، عدد ۴۱۰ هزار و ۳۱۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۹۸۵ واحدی به رقم ۲۵۵ هزار و ۳۷۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۹۰۴۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۴۷ هزار و ۲۹۷ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۰۱۳۲ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۷۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۵۱۰۱ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۹۳ هزار و ۷۲۹ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شستا، شپنا، رمپنا، خگستر، شبندر، فملی، البرز به ترتیب با 146، 191، 150، 148، 101، 100 و 85 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك، لپارس - پارس‌ الكتريك، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، فلوله - لوله‌وماشين‌سازي‌ايران‌، كدما - معدني‌ دماوند و خودرو - ايران‌ خودرو در صدر لیست نمادهای پریینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، تاپیکو، شپنا، شستا و نوری با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی جم، شپدیس، وبانک و خاهن تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ثبهساز(بهساز کاشانه تهران) با ۱۴ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شوینده، البرز، سشمال و وپترو بود. همچنین نماد معاملاتی خاهن(آهنگری‌ تراکتورسازی‌ ایران‌) با ۴.۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فپنتا، کفرا، کبافق و فنورد قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۱۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۳۶ هزار و ۶ نوبت معامله و به ارزش ۶۵ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

کد خبر 1169748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha