کاهش شمار بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی/ فقط ۳۸.۵ درصد از گلستانی‌ها ۳ دز واکسن تزریق کردند

گل فیروزی گفت: تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که در مراکز درمانی استان گلستان هستند نسبت به روز گذشته کاهش پیدا کرده و به ۱۳۸ بیمار رسیده است.

«سعید گلفیروزی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: نمودار شیوع کرونا در استان‌ گلستان دارای نوسان بوده و امروز نسبت به روز گذشته شاهد کاهش تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی هستیم.

 

سرپرست دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان گفت: تعداد بیمارانی که در حال حاضر در بیمارستان‌ها هستند از ۱۵۲ نفر به ۱۳۸ نفر کاهش پیدا کرده است و امیدواریم این روند کاهشی همچنان تداوم داشته باشد.

 

وی افزود: یکی از مهم ترین موضوعات رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تزریق ۳ نوبت واکسن کروناست که متاسفانه استقبال از تزریق دز سوم چندان رضایتبخش نیست.

 

گلفیروزی بیان کرد: تا کنون ۳ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۶۸۸ دز واکسن در استان گلستان تزریق شده است که میزان تزریق نوبت اول یک میلیون و ۴۹۹ هزار و ۱۸۳ دز است که ۹۳.۸ درصد جمعیت واجد شرایط واکسیناسیون  را شامل‌ می شود.

 

وی بیان کرد: همچنین یک‌ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۹۹۶ نفر معادل ۸۴ درصد جمعیت واجد شرایط نیز نوبت دوم واکسن‌کرونا را تزریق کردند اما میزان تزریق دز سوم چندان مطلوب نیست.

 

سرپرست دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: تنها ۵۱۲ هزار و ۱۹۲ نفر از مردم استان نوبت سوم‌ واکسن کرونا را تزریق کرده اند که شامل ۳۸.۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان‌ را شامل می شود.

 

کد خبر 1169875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha