۵۸ درصد کانون های مساجد استان زنجان، روستایی است

به گفته اسلامی، از ۳۲۸ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان ۲۲۳ باب کانون در روستاها راه اندازی شده است و معادل ۵۸ درصد کانون های مساجد استان زنجان روستایی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان در دیدار با مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان با اشاره به آماری از کانون های روستایی اظهار کرد: از 328 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان 223 باب کانون در روستاها راه اندازی شده است و معادل 58 درصد کانون های مساجد استان زنجان روستایی است.

 


محسن اسلامی با اشاره به اینکه دولت اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری روستایی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محول کرده است، گفت: این وزارتخانه نیز برنامه ها را به کانون های فرهنگی و هنری مساجد واگذار نموده است.
وی با یادآوری اینکه کانون های مساجد ظرفیت خوبی برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در روستاها دارند، گفت: در همین راستا فیلم موقعیت مهدی در چند روستا اکران می شود.

 

این مسئول از برگزاری محافل انس با قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در روستاها خبر داد و گفت: با همکاری موسسه حضرت خدیجه(س) طرح نذر قربانی در روستاهای استان زنجان اجرا شد.

 


اسلامی به ارزش افزوده در اختیار دهیاری ها اشاره کرد و گفت: اگر دهیاری ها این ارزش افزوده را به کارهای فرهنگی و هنری در روستاها اختصاص دهند شاهد اثرگذاری این فعالیت ها خواهیم بود.

 


وی بر آمادگی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان برای تاسیس کانون مساجد در روستاهای استان تاکید کرد و گفت: کانون های روستایی بستری برای اجرای فعالیت های فرهنگی وهنری در مناطق دوردست استان فراهم کرده است.

 

وجیه الله بیگدلی مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان نیز در پایان به همکاری با کانون های مساجد روستایی قول همکاری دارد.

کد خبر 1170067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha