«هیهات منا الذله» همدانی ها در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان طنین‌انداز شد

راهپیمایی روز قدس ۱۴۰۱ بعد از دو سال که به خاطر مسایل کرونایی با حضور مردم برگزار نمی‌شد، امسال در آخرین جمعه ماه رمضان از ساعت ۱۱ صبح درهمدان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، روزه داران در شهر همدان حرکت خود را از میدان امام خمینی (ره) آغاز کردند و مسیر چهارراه شریعتی، میدان شریعتی و خیابان پاسداران را طی می کنند و در حسینیه امام خمینی (ره) این شهر تجمع خواهند کرد.

مردم روزه دار در این راهپیمایی شعارهایی چون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل‌سعود و خائنین منطقه و تداوم شعار آزادی فلسطین و قدس شریف سر می دهند و نفرت و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی به جهانیان اعلام می کنند.

مردم این خطه از ایران اسلامی از کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان علاوه بر نمایش دلبستگی خود به قبله اول مسلمانان جهان، با سردادن فریاد "یا ایها المسلمون، اتحدو اتحدو" خواستار اتحاد بیشتر امت اسلامی برای آزادی قدس شریف و سرزمین مقدس فلسطین از چنگال رژیم غاصب و جعلی اسرائیل جنایتکار شدند.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس با در دست داشتن پلاکاردهایی مزین به شعارهای «سلیمانی زنده است، مقاومت پاینده است»، «راه سلیمانی‌ها ادامه دارد»، «رژیم صهیونیستی، خانه عنکبوت است، سرنوشت اسرائیل، نابودی و سقوط است»، «نابود می‌شوند به لطف خدا، سعودی و صهیونیست و آمریکا»، جنایات آل سعود را نیز در حمایت از گروه‌های تفکیری محکوم کردند.

حضور دهه هشتادی‌ها نیز در حاشیه برگزاری راهپیمایی روز قدس مشهود است.

ایجاد پنج غرفه در مسیر راهپیمایی برای ارائه محصولات فرهنگی و اجرای برنامه‌های متنوع هنری، فرهنگی و معرفتی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در راهپیمایی روز قدس شهر همدان است.

امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مردم مازندران نیز همپای دیگر هم‌وطنان به خیابان‌ها آمدند تا بار دیگر با لبیک به ندای رهبر فرزانه خود، با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، رهایی فلسطینیان از زیر یوغ ستمگران را فریاد بزنند.

یکی از شهروندان همدانی افزود: روز جهانی قدس، مانور بزرگ جهان اسلام و تمام آزادیخواهان جهان در مقابله با زیاده خواهی استکبار و جنایات رژیم اشغالگر قدس است و قطعا مردم روزه دار ایران از این فرصت مغتنم برای نشان دادن عشق و ارادت خود به آرمان فلسطین استفاده می‌کنند.

پیرو نیز از روز جهانی قدس به عنوان روز عزت و عظمت اسلام و مسلمین و روز ذلت استکبار جهانی یاد کرد و از مردم خواست تا با حضور گسترده در راهپیمایی این رو، اقتدار جهان اسلام را به نمایش گذارند.

یسنا مظاهری یکی از دانشجویان همدانی می گوید:کودکان مظلوم فلسطینی که سال‌هاست در چنگال رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شده‌اند و طعم شیرین امنیت را نچشیده‌اند روزی با حمایت‌های مسلمانان جهان از جمله در رأس آن ملت ایران علیه جنایات اسرائیل به زودی پیروز خواهند شد.

وی افزود: از مهمترین برکات انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران، زنده نگاه داشتن آرمان فلسطین به ابتکار امام راحل است و این امر موجب شد تا مردم مظلوم فلسطین در مبارزه با رژیم اشغالگر قدس، ملت‌های آزادیخواه و مسلمان جهان را حس کنند.

 

گزارش: سمیرا قادری

 

 

کد خبر 1170730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha