مطالبات فرهنگیان از مراجع قانونی پیگیری می‌شود/ اعلام برنامه‌های هفته معلم

جمالی با بیان اینکه بسیج فرهنگیان در کمک به ارتقا و پر کردن خلأهای آموزش و پرورش نقش مهمی برعهده داشته گفت: این مجموعه با تشکیل کمیته مطالبه‌گری متشکل از افراد صاحب ایده، نفوذ و سابقه مطالبات فرهنگیان را از طریق دولت و مجلس دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمدصالح جمالی» امروز (شنبه 10 اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت برنامه‌های بسیج فرهنگیان در هفته معلم اظهار کرد: بسیج فرهنگیان یکی از 23 قشر بسیجی است که در سطح کشور و خوزستان نقش‌آفرینی می‌کند.

 

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان با اشاره به جایگاه، شان و منزلت معلم افزود: بسیجیان ما در چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن همواره علاوه بر اینکه در میدان حضور داشتند اما هیچ گاه تعلیم و تربیت را رها نکردند و همیشه هر کجای نظام نیاز به نقش‌آفرینی بود، اولین گروه لبیک گفتند.

 

وی با بیان اینکه استان خوزستان دارای 305 شهید فرهنگی، بیش از 2 هزار جانباز بالای 25 درصد و 445 آزاده شاغل و بازنشسته در آموزش و پرورش است اضافه کرد: ۶۵ هزار نیروی فرهنگی در استان وجود دارد که  ۵۷ درصد این جمعیت بالغ بر ۳۶ هزار و ۹۶۲ نفر بسیجی هستند.

 

جمالی با اشاره به شهید شاخص بسیح فرهنگیان استان تصریح کرد: شهید حاج رضا مولایی از شهدای فرهنگی است که در دوران دفاع مقدس به درجه جانبازی نائل آمد و در جاهای مختلف با اخلاصی که داشت نقش‌آفرینی کرد و سپس در دفاع از حرمین به شهادت رسید.

 

وی با بیان اینکه بسیج فرهنگیان در کمک به ارتقا و پر کردن خلأهای آموزش و پرورش نقش مهمی برعهده داشته ابراز کرد: از جمله این اقدامات اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تقویت و توسعه پرورش با تشکیل حلقه‌های صالحین در گروه‌های مختلف سنی، کمک به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، اجرایی کردن امربه معروف و نهی ازمنکر و تقویت فلسفه عفاف و حجاب، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی، تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز، دوره‌های توانمندسازی علمی و فرهنگی و ... است.

 

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان به برنامه‌های هفته معلم از 12 تا 18 اردیبهشت اشاره کرد و ادامه داد: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، تجلیل از معلمان نمونه، تجمع معلمان انقلابی، دیدار با نماینده ولی فقیه، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان فرهنگی، نشست‌های روشنگری در 42 کانون بسیج فرهنگیان، برنامه‌های فرهنگی در راستای جهاد تبیین، نواختن زنگ سپاس از معلم، رونمایی از کتاب‌ها به چاپ رسیده بسیج فرهنگیان، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و ... از جمله این برنامه‌ها است.

 

وی به تجمع معلمان انقلابی در جهت مطالبه‌گری قشر فرهنگی اشاره کرد و گفت: در راستای بیش از 15 تجمع معلمان، از تعدادی از نمایندگان فرهنگیان دعوت شد تا مطالبات خود را بیان کنند؛ امروز شاید مطالبه در کف خیابان دیگر کارساز نباشد بلکه مطالبه باید از طریق مراجع قانونی بیان شود.

 

جمالی اذعان کرد: مجموعه بسیج فرهنگیان با تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان کمیته مطالبه‌گری متشکل از افراد صاحب ایده، نفوذ و سابقه جلساتی را برای پیگیری مطالبات فرهنگیان برگزار کرده و در این راستا از مسیر قانونی اقداماتی را از طریق دولت و مجلس انجام دادند و از جمله آن بحث رتبه‌بندی معلمان است.

 

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای خوزستان بیان کرد: در این کنگره سعی داریم برنامه‌های بسیج فرهنگیان را هم در سطح شهرستان‌ها و هم استان در مناسبت‌های مختلف برگزار کنیم که از جمله آنها برگزاری یادواره‌های شهدا است.

 

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان همچنین در خصوص برگزاری کنگره معلمان اسلامی عنوان کرد: این کنگره به منظور احصای آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش در پایان هفته معلم در تهران با حضور سران سه قوه و فرماندهام نظامی و انتظامی برگزار می‌شود.

 

وی تاکید کرد: در راستای این کنگره، کنگره مجامع استانی نیز در خوزستان با حضور فرمانده سپاه خوزستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار و اعضای کمیسیون‌های نه‌گانه در قالب منزلت و معیشت معلمان، برنامه‌های درسی و محتوای آموزشی، برنامه‌های فرهنگی جهاد تبیین، شعار سال، عدالت تربیتی، تشکل‌های صنفی و منابع انسانی و بازنشستگان گزارشات خود را ارائه دادند که جمع‌بندی گزارشات در پایان اردیبهشت به مناسبت هفته معلم در کنگره ملی در سطح کشور بیان می‌شود.

 

جمالی جشنواره علمی، کمک‌های مؤمنانه، پیگیری جهاد آموزشی، شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، تهیه و توزیع نوشت‌افزار و کمک تحصیلی میان دانش‌آموزان مناطق محروم، ساخت و تعمیر 50 مدرسه توسط گروه‌های جهادی و ... را از دیگر اقدامات بسیج فرهنگیان استان دانست.

 

کد خبر 1171344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha