۱۲۰ مرکز مؤسسه خیریه در استان سمنان برای جمع‌آوری زکات فطره فعال هستند

بحیرایی از آمادگی ۱۲۰ مرکز مؤسسه خیریه در استان سمنان برای جمع‌آوری زکات فطره خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان،«علی بحیرایی» ،با اشاره به فعال بودن ۱۲۰ مرکز مؤسسه خیریه در استان سمنان برای جمع‌آوری زکات فطره گفت: ۹۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده در حوزه‌های درمانی، عمرانی، معیشتی و جهیزیه نیازمندان هزینه می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه ازمابقی پول جمع‌آوری‌شده از محل زکات برای اجرای طرح‌های عام‌المنفعه هزینه می شود اضافه کرد: زکات فطره از واجبات محسوب می‌شود.

 

وی با ابراز امیدواری از مشارکت بالای مردم استان سمنان در این کار خیر و پسندیده پیش‌بینی کرد: میزان زکات فطره جمع‌آوری‌شده در ماه مبارک رمضان افزایش یابد.

 

بحیرایی تصریح کرد:به دلیل واکسیناسیون و عبور از پیک کرونا طبق برآوردها مردم مشارکت بیشتری در زکات فطره خواهند داشت.

 

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از جمع آوری بالغ‌بر ۳۵ میلیارد تومان زکات دراین استان درسال گذشته خبردادوافزود: خوشبختانه مردم استان سمنان همواره دستگیر نیازمندان بوده و در کمک به افراد محروم و آسیب دیده از یکدیگر پیشی می گیرند.

 

وی با تأکید براینکه مردم باید در پرداخت زکات به موسسه‌ها و مراکز معتبر رجوع کرده و مراقب کلاه‌برداری شیادان باشند، ادامه داد: صندوق‌های مؤسسات خیریه مشترک با کمیته امداد و بهزیستی در مصلاهای نماز جمعه و میادین اصلی شهر در عید فطر قرار داده خواهد شد.

 

کد خبر 1171447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha