کمیته امداد خوزستان آماده جمع آوری زکات فطره در روز عید سعید فطر

شیبه با بیان اینکه زیرساخت‌های الکترونیکی جهت پرداخت فطریه توسط کمیته امداد فراهم شده است گفت: پایگاه ثابت و سیار شورای زکات در مراکز نیکوکاری کمیته امداد و مساجد سراسر استان برای جمع آوری فطریه و کفاره و همچنین کمک به فقرا تدارک دیده شده‌اند.

«جمال شیبه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات اظهار کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا نماز عید فطر در سراسر کشور با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در فضای باز برگزار می‌شود بر همین اساس پایگاه‌های کمیته امداد به منظور جمع‌آوری زکات نمازگزاران در مساجد، مصلی‌ها و مراکزی که نماز عید در آن برگزار می‌شود، مستقر خواهند بود.

 

مدیر کل کمیته امداد خوزستان با اشاره به فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیکی جهت پرداخت فطریه توسط کمیته امداد افزود: شهروندان می‌توانند برای ادای زکات فطره خود به دفاتر کمیته امداد به عنوان دبیر شورای زکات خوزستان در سراسر استان مراجعه کنند.

 

وی اضافه کرد: پایگاه ثابت و سیار شورای زکات در مراکز نیکوکاری کمیته امداد و مساجد سراسر استان برای جمع آوری فطریه و کفاره و همچنین کمک به فقرا تدارک دیده شده‌اند و در روز عید سعید فطر آماده خدمت رسانی هستند.

 

شیبه تصریح کرد: فطریه جمع‌آوری‌شده برای کمک‌هزینه معیشت، رفع سوءتغذیه کودکان، کمک‌هزینه تحصیلی، درمان، جهیزیه، مسکن و اشتغال هزینه می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه زکات فطره جمع آوری شده در کوتاه‌ترین زمان به حساب نیازمندان واقعی واریز خواهد شد ابراز کرد: میزان زکات فطره برای هر نفر بر اساس قوت غالب و نظر مراجع تقلید است.

 

مدیرکل کمیته امداد با بیان اینکه زکات فطره در محلی که به دست می‌آید در همان محل تقدیم نیازمندان می‌شود اذعان کرد: کمیته امداد به عنوان بالاترین مکان جمع‌آوری اعانات و صدقات از گذشته این سنت حسنه را دنبال کرده و از این فرصت برای کمک به جامعه اسلامی و نیازمندان محروم جامعه استفاده می‌کند.

 

وی بیان کرد: این وجوهات بین نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد و سایر نیازمندان توزیع شده و و مابه عنوان کمیته این مسئولیت را داریم که امانت‌دار اعانات مردم باشیم و این امانت را بر حسب ضوابط شرعی بلافاصله بعد از جمع‌آوری در اختیار نیازمندان قرار بدهیم.

 

شیبه با اعلام روش‌های غیرحضوری پرداخت زکات فطره تاکید کرد: شماره‌گیری از طریق کد دستوری #۵*۰۶۱*۸۸۷۷* با وارد کردن کد هر شهرستان به منظور دریافت وجوهات زکات فطره پیش‌بینی شده و مردم می‌توانند از طریق تلفن گویای نیز ۰۹۶۸۸۷ نسبت به پرداخت فطریه اقدام کنند.

 

وی با اشاره به اینکه سایت کمیته امداد به آدرس EMDAD.IR آماده دریافت زکات فطره مردم است عنوان کرد: شماره کارت‌های کمیته امداد ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۴۲۲۲ فطریه عام و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۲۴۹۸ فطریه سادات و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۰۷۶۴ کفاره غیرعمد و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۹۰۳۹ کفاره عمد برای پرداخت زکات فطره از سوی مردم فراهم است.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان یاد آور شد: اپلیکیشن‌های بله، بام، سکه، ایوا و سنا نیز بخش دریافت زکات فطره را برای مشترکان خود فعال کرده‌اند و مردم با مراجعه به این اپلیکیشن‌های می‌توانند زکات فطریه خود را پرداخت کنند.

 

کد خبر 1171487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha