معلم باید به معنای واقعی یک مبین برای جامعه باشد

حجت الاسلام نکونام گفت: فرهنگیان ما باید خود را برای نقش آفرینی فراتر از مدرسه آماده کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «محمدعلی نکونام» در دیدار با جمعی از فرهنگیان بسیجی که به مناسبت فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: شهید مطهری به معنای راستین معلمی پر از دغدغه و در تراز انقلاب بود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد ادامه داد: کار معلم تغذیه فکری و تغذیه دانش و ضرورت های یک جامعه است که باید به سمت تکامل حرکت کند.

 

وی خاطرنشان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی یک عرصه ممتاز ایجاد شده و آنچه امروز مهم است و مجموعه معلمین و خانواده علم و دانش و متولیان علوم و دانش جامعه باید انجام دهند، حرکت به سوی هدف ممتازی است که به برکت انقلاب در پیش گرفته ایم.

 

حجت الاسلام نکونام تصریح کرد: قبل از انقلاب هم دانش و کلاس و آموزش بود؛ ولی هدف در نهایت چیزی بود که در راستای سیاست های مستکبران و نوکران آنها بود.

 

وی با اشاره به اهمیت حرکت متولیان دانش و بینش در عرصه هدفمند به سوی تعالی و تکامل جامعه در راستای هدف آفرینش و خلقت و راه انبیاء الهی، اظهار کرد: فرهنگیان ما باید خود را برای نقش آفرینی فراتر از مدرسه آماده کنند.

 

حجت الاسلام نکونام تأکید کرد: معلم باید در جهاد تبیین، به معنای واقعی یک مبین برای جامعه باشد. معلم اقتضای جایگاهش آن است که در همه شرایط و مکان ها معلم باشد.

 

وی گفت: معلم باید در مسائل مذهبی، نمازهای جمعه و جماعات و اجتماعاتی که دست جامعه را در دست دین و مذهب قرار می دهد و دین و مذهب را تقویت می کند، حضور داشته باشد و نقش آفرینی کند.

 

بر اساس این گزارش در ادامه «مجتبی بیگی» به مناسبت گرامیداشت هفته مقام معلم، برنامه های مختلفی پیش بینی شده که امروز دیدار فرهنگیان بسیجی با نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد را به‌عنوان اولین برنامه داشتیم.

 

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تجلیل از برگزیدگان و نخبگان فرهنگی بسیجی، دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدای فرهنگی، سخنرانی مدیران مناطق و نواحی و مدیرکل آموزش و پرورش قبل از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه، پیاده روی کارکنان اداره کل آموزش و پرورش از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته مقام معلم در استان می باشد.

 

کد خبر 1171784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha