نبود منابع آبی پایدار برای سیستان یکی از مصادیق ترک فعل مسئولان است

امام جمعه زابل گفت: نبود منابع آبی پایدار برای سیستان یکی از مصادیق قطعی ترک فعل توسط مسئولینی است که طی این سالها مسئولیت داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حجت الاسلام مجتبی عزیزی در خطبه های نماز عید سعید فطر با اشاره به اینکه زکات پل اسلام است، بیان داشت: زکات دهنده به سمت رستگاری و بهشت و زکات گیرنده  به سمت بی نیازی و عزتمندی هدایت می شود.

 

امام جمعه زابل ادامه داد: سهم شیعه و سهم اهل سنت یک مظلومیت سنگین در کشور بحران زده افغانستان بود و خون شیعه و سنی با هم مخلوط شد.

 

عزیزی گفت: در سبعیت تفکر تکفیر هم شیعه و هم اهل سنت از مظلومیت سهیم هستند. در مقابل در جبهه مقاومت شیعه و سنی در کنار هم بودند. همچنان که ما لشکر فاطمیون را از برادران عزیز افغانستانی داشتیم. نیروهای نبویون را هم داشتیم که از اهل سنت خودمان بودند و مدافع حرم بودند و شهید هم داشتند.

 

وی افزود: بین متلاشی شدن بدن شیعه و سنی در افغانستان و آبی که به روی محبین اهل بیت علیهم السلام بسته شد رابطه بسیار نزدیک و مستقیمی وجود دارد. هر دو اینها از یک منشاء سرچشمه می گیرند. علت و منشاء نزدیک تفکر کثیف تکفیری است اما منشاء اصلی آن دست های پلیدی است که استکبار جهانی با این دست های پلید علیه ملت و نظام ما برنامه ریزی کرده است.

 

امام جمعه زابل گفت: آنها سال ها است که جنگ آب را با محبین اهل بیت علیهم السلام آغاز کردند. خیلی باید آدم عقل و شعورش کوچک باشد که این را درک نکند که این یک توطئه است. چه تفاوتی بین انحراف آب به سمت شوره زار و بستن آب است؟ هامون ما سال ها است که تشنه است.

 

عزیزی گفت: اقایان اگر می خواهید برای آب سیستان تصمیمی بگیرید و مذاکره ای کنید لطفا یک ماه بیایید و در سیستان بین مردم زندگی کنید.

 

وی افزود: خواهش می کنم که آقایانی که برای حق آبه سیستان مامور هستند زندگی شان را به سیستان بیاورند. زن و بچه خویش را به سیستان بیاورند و اینجا زندگی کنند. تا بتوانند از این مردم درست دفاع کنند. وقتی که با طرف تان مواجه می شوید آنقدر مقتدر باشید که او بفهمد با چه کسی طرف است. اسم حاج قاسم برای فراری دادن هزاران تکفیری کافی بود. این یعنی اینکه شما می توانید ظرفیتی داشته باشید که اسم شما کافی باشد برای اینکه چه طالب و چه غیر طالب و چه هر کسی و نا کسی دیگر که بخواهد حاکم بر افغانستان باشد در برابر شما زانو بزند.

 

امام جمعه زابل تصریح کرد: در موضوع حق آبه برداشت بنده این است که آقایان مقتدرانه مذاکره نکردند.

 

عزیزی یادآور شد: چندین بار تذکر دادیم نسبت به اینکه خسارتی که کشاورزان، دامداران و صیادان متحمل شدند جبران شود. در نمازهای جمعه بنده و دیگر ائمه مکرم جمعه سیستان متذکر این معنا شدند و از آقایان مسئول هم درخواست کردیم که بیایند و برای مردم توضیح دهند که در این جهت چه کردند؟

 

وی افزود: قریب به یک سال است که عزیزان ما در سپاه در چاه نیمه ها آب را قطره قطره منتقل می کنند تا مبادا در سیستان کسی احساس تشنگی کند و نخواهد کرد.

 

امام جمعه زابل گفت: نبود منابع آب پایدار برای سیستان یکی از مصادیق قطعی ترک فعل توسط مسئولینی است که طی این سالها مسئولیت داشتند.

 

وی افزود: بگذارید بنده زبان تلخ مردم شوم. زبان مردمی که از بس شیرین است بسیاری را تنبل کرده است. از بس حیاء دارند و خوب هستند و عزیزند. کجای دنیا مردمی به خوبی سیستان می شود پیدا کرد؟ قدر این مردم را بدانند. قدر این نوری که در محب اهل بیت علیهم السلام در دل این مردم است را بدانند.

کد خبر 1172104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha