مازندران در ۱۴محصول کشاورزی رتبه اول تولید کشور را در اختیار دارد/۲۰اردیبهشت افتتاح رویداد بین المللی ساری پایتخت گردشگری اکو

خیریانپور با بیان اینکه مازندران در ۱۴محصول کشاورزی رتبه اول تولید کشور را در اختیار دارد، گفت: تلاش داریم ظرفیت تولید بخش کشاورزی استان به ۸ میلیون تن در سال برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «حسن خیریان پور» امروز(۱۴اردیبشهت) در همایش چشم انداز توسعه استان مازندران که با حضور «احمد وحیدی» وزیر کشور در بندر نوشهر برگزار شد،با اشاره به وجود ظرفیت های بالقوه و بالفعل مازندران اظهار کرد: در سال جاری در دو محور در حوزه اقتصادی فعالیت هایی را در پیش رو داریم محور اول شعار سال است که سه کلمه تولید،‌اشتغال و دانش بنیان هر سه در حوزه اقتصادی قرار گرفته اند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران افزود: تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی کشور که در قانون بودجه آمده و رئیس جمهور و مجموعه هیات وزیران براین مهم تاکید دارند دومحور مهم حوزه اقتصادی در استان مازندران است.

 

وی با بیان اینکه اولویت های اقتصادی به فرمانداران، مدیران کل دستگاه های مرتبط با اقتصاد و مدیران شبکه بانکی ابلاغ شد، گفت: در حوزه تولید لازم است دومحور مهم را در استان اشاره کنم این استان در حوزه کشاورزی ظرفیت های بالفعل  و بالقوه متعددی دارد.

 

خیریانپور با بیان اینکه سالانه ۷.۵میلیون تن بهترین محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود، افزود: در ۱۴محصول رتبه اول تولید کشور را در اختیار داریم.

 

وی با بیات اینکه تلاش داریم ظرفیت تولید بخش کشاورزی استان به ۸ میلیون تن برسد، گفت: توسعه اقتصاد دانش بینان مورد تاکید رهبری است در این استان جلسه ستاد عالی مربوط به اقتصاد دانش بنیان به ریاست استاندار تشکیل شد و هدفگذاری شد در سال جاری در زمینه توسعه شرکت های دانش بنیان و محصولات دانش بنیان باید اقدامات ویژه ای را داشته باشیم.

 

خیریانپور به فعالیت ۹۶شرکت دانش بنیان در استان اشاره و بیان کرد: ۵۵۴محصول دانش بنیان در این استان تولید می شود.

 

وی با بیان اینکه تلاش داریم رشد صددرصدی در این حوزه را شاهد باشیم، گفت:‌باید شرکت های دانش بنیان به ۲۰۰شرکت و محصولات به هزار و ۲۰۰محصول ارتقا یابد.

 

خیریانپور با بیان اینکه ۲۴هزار اشتغال برای استان مازندران پیش بینی شده بود، افزود: مطابق سامانه رصد برای استان این مهم محقق شد.

 

وی با بیان اینکه ۵۳ هزار اشتغال برای استان امسال پیش بینی شده، گفت: این مهم در برش دستگاهی و شهرستانی به فرمانداران و مدیران کل دستگاه های اجرایی مرتبط ابلاغ شد.سامانه رصد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به روزرسانی شد تا تحقق این مهم رصد شود.

 

خیریانپور تحقق رشد ۸ درصدی را یکی از اولویت های وزیر کشور دانست و ادامه داد: در این راستا اقدامات مهمی در استان مازندران انجام شده است . ستاد عالی رشد تشکیل شد. ۵کمیته شامل کمیته بهره بردرای، مولد سازی دارایی های غیر مولد، تامین مالی و سرمایه گذاری ، رصد و پایش و توسعه اقتصاد دانش بنیان تشکیل شد.

 

وی با بیان اینکه برای بخش های کشاورزی، خدمات و صنعت و معدن سهمیه مشخص شد و به دستگاه های اجرایی مرتبط ابلاغ گردید، گفت: در حوزه کشاورزی جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، توسعه زراعت چوب، توسعه کشت گلخانه ای،گیاهان دارویی، اصلاح بذر و ارقام، توسعه زهکشی و بهسازی اراضی کشاورزی، بهسازی آبندان ها، صنایع تبدیلی و فراوری، بسته بندی، برند سازی، سورتینگ، اصلاح نژاد دام، توسعه آبزی پروری و...  هدفگذاری شده است.

 

خیریانپور ادامه داد: در حوزه صنعت، معدن و تجارت نیز احیای واحد های راکد، خارج کردن واحد تملیکی از بانک ها، فعال سازی پنجره واحد سرمایه گذاری، احداث نیروگاه های مقیاس های کوچک، شهرک های صنفی، پایانه های صادراتی، فعال سازی دیپلماسی اقتصادی، فعال سازی مهارت آموزی و توانمندسازی نیروی بیکار، رفع موانع صادراتی، استفاده از ظرفیت صندوق توسعه صادرات، استفاده از بنیاد برکت و سایر بنیاد ها برای توسعه اقتصادی و.. را در دستور کار داریم.

 

وی اضافه کرد:‌در حوزه گردشگری و صنایع دستی توسعه گردشگری، سلامت، کشاورزی،دریایی، ورزشی و آبی، طبیعت گردی و توسعه صنایع دستی و رویدار بین المللی ساری۲۰۲۲ را در دستور کار داریم. رویدادساری پایتخت گردشگری اکو ۲۰اردیبهشت ماه جاری در ساری افتتاح می شود.

 

خیریانپور گفت: از معیشت و بازار هم مغفول نماندیم کارگروه تنظیم بازار به ریاست استاندار و کارگروه اقدام مشترک و تشدید بازرسی و نظارت با بهره گیری از ۳۴۳بازرس سازمان بسیج مستضعفین سعی شد در این حوزه بازدید مستمر داشته باشیم.

 

 

کد خبر 1172201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha