وظیفه آموزش و پرورش و جامعه حمایت از جایگاه والای فرهنگیان است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه معلمان آینده سازان جامعه هستند، وظیفه آموزش و پرورش و جامعه را حمایت از شأن و جایگاه والای فرهنگیان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، هاشم ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش استان ظهر امروز  پنج‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در نشست صمیمی که جمعی از فرهنگیان استان با وزیر آموزش و پرورش داشتند؛ با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی استان و شهید مرتضی مطهری، حضور وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان عزیز استان و همزمانی با هفته معلم را قابل تقدیر دانست.

 

ناظمی جلال با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سفر به استان کردستان در سال 88 که کردستان را سرزمین مجاهدت‌های خاموش و استان فرهنگی نامیدند؛ گفت: سنندج شهر خلاق موسیقی و شهر مسجد و مناره‌ها و شهر دف نوازی است.

 

 

وی ادامه داد: بسیار خرسندیم که در چهارمین روز از هفته معلم، که به نام معلم، پرچمدار ایثار و شهادت نام گذاری شده است؛ از بین شش استان پیگیری میزبانی حضور وزیر آموزش و پرورش در برنامه‌های هفته معلم خوشبختانه این افتخار نصیب آموزش و پرورش کردستان شد.

 

 

ناظمی جلال در ادامه به معرفی مختصر استان کردستان پرداخت و گفت: استان کردستان با 29 هزار  و 137 کیلومتر مربع دارای 200 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است که طبق سرشماری سال 95 حدود یک میلیون و 600 هزار نفر جمعیت دارد.

 

 

این مقام مسئول در ادامه به معرفی آموزش و پرورش کردستان پرداخت و گفت: آموزش و پرورش استان با 23 هزار و 711 فرهنگی، جمعیتی معادل 327 هزار و 250 نفر دانش آموز را در 4 هزار و 211 آموزشگاه و 15 هزار و 598 کلاس درس تحت پوشش قرار داده است.

 

 

وی تعداد دانش‌آموزان شهری را 252 هزار و 434 نفر یعنی حدود 77 درصد و تعداد دانش آموزان روستایی را 74 هزار و 816 نفر یعنی حدود 23 درصد اعلام کرد.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از روستاهای استان کردستان از نظر مسائل جغرافیایی صعب العبور هستند؛ نرخ پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی را 98 درصد و در دوره متوسطه 93 درصد اعلام کرد.

 

 

وی کسب این موفقیت ارزشمند را مرهون تلاش شبانه روزی فرهنگیان عزیز بویژه در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا دانست و گفت: در این دوران فرهنگیان عزیز همگام با آموزش و پرورش و سایر ارگان‌ها حتی در خرید اینترنت و تبلت برای دانش‌آموزان همراهی و کمک کردند.

 

 

ناظمی جلال ادامه داد: اگر در قبل از دوران کرونا معلمان باید 24 ساعت موظفی در هفته در سر کلاس‌های درس حاضر می‌شدند اما در ایام کرونا بسیاری از معلمان در طول شبانه‌روز 10 الی 12 ساعت در خدمت دانش‌آموزان بودند.

 

 

وی افزود: ما معلمان فداکار صعب‌العلاجی داشتیم که حاضر نمی‌شد در دوران سخت مریضی خود حتی یک لحظه کلاس درس را تعطیل کند.

 

 

این مقام مسئول با اشاره به بازگشایی مدارس از 14 فرودین، از حضور 100 درصدی دانش‌آموزان استان در سر کلاس‌های درس خبر داد و گفت: بازگشایی مدارس با استقبال کم نظیر دانش‌آموزان و حضور پررنگ معلمان در کلاس درس همراه بود.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در استان نیز اشاره کرد و شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه معلمی در زیست بوم جدید را یکی از این برنامه‌ها عنوان کرد.

 

 

وی از شناسایی تعداد 16 نفر معلم سرآمد استانی، 99 نفر سرآمد منطقه‌ای، 16 نفر مدیر سرآمد، 16 نفر عوامل کیفیت بخشی، 16 نفر معلم جهادی و 16 نفر معلم کیفیت بخشی خبرداد و گفت: با تصویب ستاد معلم استان و به منظور تشویق و ترغیب فرهنگیان عزیز مقرر شد از 363 نفر از معلمانی که امتیاز آنها نزدیک به امتیاز شهرستانی است تجلیل به عمل آید.

 

 

ناظمی جلال از برگزاری ویژه برنامه گرامیداشت هفته مقام شامخ معلم در برخی از شهرستان تا کنون خبر داد و گفت: مراسم نمادین استانی نیز روز شنبه 17 اردیبهشت ماه با حضور مسئولین استانی برگزار و از معلمان سرآمد استانی تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

 

وی با بیان اینکه حدود یک‌هزار و 934 نفر از معلمان استان در مراحل خودارزیابی شرکت کردند، گفت: یک‌هزار و 102 نفر از این معلمان وارد مرحله شهرستانی شدند و 110 نفر آنان نیز به مرحله استانی راه یافتند.

 

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برنامه‌های متنوعی به همین مناسبت در هفته معلم در سطح استان برگزار خواهیم کرد.

 

 

ناظمی جلال در بخش پایانی سخنان خود به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جمع مسئولین آموزش و پرورش در 11 شهریورماه 1399 اشاره کرد و گفت: معلمان به معنای واقعی افسران سپاه پیشرفت کشور هستند و حفظ شان و جایگاه معلم بر عهده آنان است و هر معلمی باید این احساس را داشته باشد که او آینده‌ساز است و آموزش و پرورش نیز باید از شان و جایگاه معلمان حمایت کند.  

کد خبر 1172449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha