پیگیری مطالبات دامداران خراسان جنوبی با رویکرد جهادی در دستور کار است

اشرفی گفت: پیگیری مطالبات دامداران خراسان جنوبی با رویکرد جهادی در دستور کار است و واسطه‌ها در صنعت دامداری باید حذف شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد اشرفی» امروز (۱۷ اردیبهشت) در جلسه بررسی مشکلات واحدهای دامداری خراسان جنوبی اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته سازمان جهاد کشاورزی با تیم جدید به صورت ویژه مسائل را دنبال می‌کند اما اگر هرگونه کوتاهی توسط دامداران مشاهده شد موضوع را به معاونت اقتصادی استانداری انعکاس دهند.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه از هرگونه مطالبه گری استقبال و با سیاه نمایی موافق نیستیم، گفت: ما قول می‌دهیم که ذره‌ای درنگ در پیگیری مسائل و مشکلات دامداران نخواهیم کرد تا در کاهش آلام و ‌درد دامداران نقش داشته باشیم.

 

وی در خصوص تامین نهاده‌های دامی، تصریح کرد: در این زمینه سامانه بازارگاه شارژ شده که فرایند حمل از بندر صورت گرفته است و در تامین ناوگان حمل و نقل از ظرفیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کمک گرفته خواهد شد.

 

اشرفی خاطر نشان کرد: برای حمل علوفه از سیستان بلوچستان و خوزستان هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در ادامه افزود: در حوزه فرآورده‌های خام دامی از سرمایه گذاران دارای ایده حمایت می‌شود تا زنجیره ارزش این محصولات تکمیل شود.

 

وی با بیان اینکه کشت و تولید ۲ هزار هکتار علوفه مورد نیاز خاص استان در دستور کار است، عنوان کرد: در حوزه خرید پشم و اصلاح نژاد پیگیری‌های خوبی صورت گرفته و ادامه خواهد داشت.
 

اشرفی در پایان با اشاره اینکه به دنبال کار جهادی در حوزه دامداران هستیم، افزود: واسطه ها را در صنعت دامداری باید حذف شوند و کشتار دام فقط در کشتارگاه صورت گیرد.
 


گفتنی است، عدالت در توزیع نهادهای دامی، صادرات هرگونه نهاده دامی توسط تشکل‌های دامی، خرید فرآورده‌های خام دامی و لبنی با قیمت تمام شده بعلاوه سود توسط دولت، جذب کامل یارانه نهاده‌های دامی و پیگیری مسائل به صورت ملی از مهمترین مسایل مطرح شده توسط دامداران استان بود.

کد خبر 1172726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha