تربیت نیروهای موثر و مفید برای آینده نظام‌ اسلامی رسالت خطیر معلمان است

آیت‌الله نورمفیدی گفت: انسان‌سازی و تربیت نیروهای موثر و مفید برای آینده ایران اسلامی مهم‌ترین مسئولیتی است که برعهده معلمان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت‌الله «سیدکاظم نورمفیدی» امروز (شنبه ۱۷ اردیبهشت) در مراسم بزرگداشت روز معلم و تکریم و تجلیل از معلمان نمونه استان گلستان اظهار کرد: نقش و اثرگذاری معلمان در مدارس و عرصه تعلیم و تربیت، صرف تدریس کتاب‌های آموزشی نیست.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام‌ جمعه گرگان خاطرنشان کرد: انسان‌سازی و تربیت نیروهای موثر و مفید برای آینده ایران اسلامی مهم‌ترین مسئولیتی است که برعهده معلمان قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه خیر و سعادت جامعه در گرو مسئولیت‌پذیری معلمان و تربیت انسان‌های شایسته است، گفت: اگر معلمان بتوانند در هر دوره‌ای فقط یک انسان شایسته و مفید برای خانواده و جامعه تربیت کنند، ارزش آن از هر ثروتی بالاتر است و در نزد خداوند نیز جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت.

 

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه کار معلمان در راستای رسالت انبیای الهی است، اظهار کرد: هدف پیامبران الهی چیزی جز تربیت انسان‌ها نبوده است و معلمان نیز چنین رسالت و وظیفه خطیری بر عهده دارند.

 

وی با بیان اینکه جایگاه معلمی در جامعه اسلامی، جایگاهی ارزشمند است به معلمان توصیه کرد: نباید برای گذراندن وقت به کلاس درس بروند بلکه هدف باید انسان‌سازی در همه ابعاد باشد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان‌رهبری بیان کرد: کشور جوانانی می‌خواهد که از نظر علمی، شخصیتی و ایمانی در تراز بالا و برتر باشند که این نیاز مهم، مسئولیت معلمان را سنگین‌تر می‌کند. ضمن اینکه کسانی که می‌خواهند جذب آموزش و پرورش شوند باید عشق، علاقه و اخلاص در کار داشته باشند و از سوی دیگر باید کرامت و منزلت اجتماعی معلمان نیز حفظ شود.

 

در این مراسم از خانواده شهید قربان نجفی، شهید فرهنگی مدافع حرم به عنوان شهید شاخص فرهنگی و رضوانه عباسی به عنوان یکی از ۱۷ معلم نمونه کشوری گلستان تجلیل شد.

 

کد خبر 1172952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha