افزایش ۹۱۵۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۹۱۵۰ واحدی معادل ۰.۵۹ درصد، به یک میلیون و ۵۵۲ هزار و ۹۹۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۳۱ واحدی به ۲۱ هزار و ۲۰۴ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 18 اردیبهشت) شاخص کل بورس در ابتدای دومین روز کاری خود در هفته جاری با رشد 4521 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 548 هزار واحد قرار گرفت و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۹۱۵۰ واحدی معادل ۰.۵۹ درصد، به یک میلیون و ۵۵۲ هزار و ۹۹۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۳۱ واحدی به ۲۱ هزار و ۲۰۴ واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شستا با 1685، خساپا با 393، وتجارت با 365، خودرو با 326، بوعلی با 321، وبصادر با 268 و فولاد با 220 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خساپا – سايپا، اسياتك - انتقال داده هاي آسياتك، خودرو - ايران‌ خودرو، شتران - پالايش نفت تهران و شبندر - پالايش نفت بندرعباس در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۲۴۴ واحدی، به رقم ۳۸۰ هزار و ۹۵۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۶۹۲ واحدی، عدد ۴۲۹ هزار و ۱۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۶۷۳ واحدی به رقم ۲۶۶ هزار و ۵۶۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۰۳۴۷ واحد افزایش  را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۸۴۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۹۷۷ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۹۵ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۴۴۸۱ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۴۷ هزار و ۱۰۲ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، شبریز، فخوز و مبین  با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شبندر، جم، شیراز و وغدیر تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شپاکسا(پاکسان‌ ) با ۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای پتایر، شبریز، خچرخش و سیمرغ بود. همچنین نماد معاملاتی دامین(داروسازی‌ امین‌) با ۵.۱۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شکلر، شلعاب، خلنت و شسینا قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۷۳۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۷۹ هزار و ۹۴۸ نوبت معامله و به ارزش ۶۱ هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

 

 

کد خبر 1173255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha