صدور کیفرخواست مدیران سابق شرکت «عمران صدرا» در دادسرای شیراز

حجت الاسلام موسوی گفت: کیفرخواست مدیران سابق شرکت «عمران صدرا» در دادسرای شیراز صادر شده و در این پرونده بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان میزان ضرر و زیان به بیت المال برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید کاظم موسوی»، امروز (دوشنبه 19 اردیبهشت) از صدور کیفرخواست مدیران سابق شرکت «عمران صدرا» در دادسرای شیراز خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: در این پرونده بیش از 122 میلیارد تومان میزان ضرر و زیان به بیت المال برآورد شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: کیفر خواست متهمان این پرونده فساد مالی در دادسرای جنائی و جرائم امنیتی شیراز صادر شده است و این پرونده سال گذشته بر اساس گزارش نهادهای امنیتی و گروه های جهادی امر به معروف و نهی از منکر استان تشکیل شد.

وی اضافه کرد: پرونده فساد مالی شرکت «عمران صدرا» دارای 13 متهم است که هر یک از آنها با اتهامات مختلفی روبرو هستند و متهم اصلی و ردیف اول پرونده دارای 58 فقره اهمال در انجام وظایف، منتهی به تضییع بیت المال، 46 فقره تبانی و تدلیس در معاملات دولتی، 6 فقره ارتشا، پنج فقره پول شویی، اختلاس و تحصیل مال از طریق نامشروع است.

حجت الاسلام موسوی اعلام کرد: اتهامات مشابه و دریافت یا پرداخت رشوه از اتهامات 12 متهم دیگر این پرونده است و در کیفرخواست 64 صفحه ای این پرونده، اعترافات و اظهارات متهمان و نحوه ارتکاب جرائم و تبانی ها و اخذ و پرداخت رشوه و سایر بزه ها اشاره شده است.

وی ادامه داد: با انجام کارشناسی های دقیقی، تضییع بیت المال، حیف و میل اموال عمومی، محاسبه رشوه های پرداخت و اخذ شده توسط مسئولان وقت این شرکت و اموال نامشروع تحصیل شده، برآورد شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس اضافه کرد: مدیرعامل و برخی از اعضای هیئت مدیره وقت شرکت «عمران صدرا» با تعدادی از پیمانکاران و دلالان شهر صدرا تبانی کرده و به واگذاری اراضی دولتی به قیمت پایین تر از ارزش واقعی اقدام کرده بودند و بخش های زیادی از اراضی فضای سبز شهر صدار را نیز به صورت غیر قانونی به باغ مسکونی، تجاری، اداری و مسکونی تغییر کاربری داده و به افراد و پیمانکاران خاصی واگذار کرده بودند.

حجت الاسلام موسوی اعلام کرد: با انجام کارشناسی های متعدد و اخذ نظر کارشناسی، میزان ضرر و زیان وارده به بیت المال و وجوه نامشروع حاصله  در این پرونده، 122 میلیارد و 890 میلیون و 915 تومان برآورد شده است.

کد خبر 1173556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha