کانون های مساجد سنگران جهاد تبیین

کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ادامه ماموریت و نقش اساسی خود در پیشبرد اهداف نظام این بار سنگردار جهاد تبیین و آگاهی بخشی در جنگ شناختی هستند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: رزمندگان دوران دفاع مقدس در هشت سال جنگ هیچ گاه از نقش و راهبرد مساجد غافل نبوده و همواره در خاطرات خود به این اصل مهم و اساسی اشاره کرده و به عنوان جنبه معنوی و پشتیبان جبهه ها از آن یاد شده است.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد که طلایه دار حوزه فرهنگ و هنر مساجد ایران هستند در در نبرد فرهنگی پیشتاز بوده و دور از حقیقت است اگر رشادت ها و جانفشانی این مراکز را نادیده بگیریم امروز نیز پرچم دار جبهه و فریضه تبیین گری هستند.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ادامه ماموریت و نقش اساسی خود در پیشبرد اهداف نظام این بار سنگردار «جهاد تبیین« و «آگاهی بخشی« در جنگ شناختی دارند و با بکارگیری ظرفیت های هنری و فرهنگی به این امر مهم به موقع و به جا خواهند پرداخت.

جهاد تبیین در فرمایشات رهبر معظم انقلاب به عنوان فریضه یاد شده و در احکام شیعی فریضه نباید مورد تاخیر و بی توجهی قرار گیرد از این رو اهتمام و همت بلند همگان لازم بوده و نباید معطل بخشنامه ها و نامه نگاری اداری قرار گیرد.

تبیین گری کانون های فرهنگی و هنری مساجد در گذشته به صورت غیر محسوس و در دامنه فعالیت های فرهنگی و هنری رونق داشته اما باید سازماندهی بهتری پیدا کرده و نتایج آن مورد بررسی قرار گیرد.

 

*مساجد سنگر جهاد تبیین

 

استاندار اصفهان با اشاره به ضرورت بیان معارف ناب و ارزش های کشور، گفت: مساجد سنگر اصلی در جهاد تبیین و روشنگری در جنگ شناختی هستند.

سید «رضا مرتضوی« معتقد است مقابله با شبه افکنی دشمنان نیازمند عزم و اراده ای خاص با مشارکت نخبگان، اقشار اثرگذار و تشکل های فرهنگی به ویژه در مساجد نیاز دارد تا مثل دوران دفاع مقدس این ماموریت و وظیفه به موقع انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در جهاد تبیین نیازمند تعریف استراتژی و بهره گیری از ظرفیت های هنری هستیم، تصریح کرد: استفاده از هنر اسلامی در تشکل های دینی و مردمی در تحقق این امر راهگشا و اثر گذار است.

استاندار اصفهان تشکیل هسته‌های توانمند و موثر در این حوزه را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: هر مرکز فرهنگی و هنری در این عرصه نقش و ماموریت خود را ایفا و برای منطقه خود کار کند.

 

*بیان خاطرات خدمت به مردم در تبیین گری

 

جانشین سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان به تلاش ها و رشادت های بسیجیان در خدمت رسانی به مردم اشاره کرد و اذعان داشت: خدمت به مردم مورد رضایت و توجه حضرت حق است و پتشتوانه ای برای زندگی دنیا و ‌آخرتی آنان به حساب می آید.

سردار سرتیپ «علی مقوا ساز» در جمع فرماندهان پایگاه های بسیج و فعالان مساجد پیرامون این موضوع گفت:  نیروهای پایگاه های بسیج و تشکل های مساجد در چهل سال گذشته خاطرات زیادی را داشته اند که بیان خاطرات بسیجیان برای نسل های جدید در جذب آنان و تربیت شخصیت های ویژه مثل سردار سلیمانی نقش دارد

.

وی جهاد تبیین را از مولفه های مهم کشور بیان کرد و افزود: تاخیر در این مقوله به ضرر کشور بوده و باید مثل دوران دفاع مقدس با توان وهمت بالا و به موقع انجام شود.

فضای مجازی و زیست بوم بچه های مسجد در خدمت تبیین گری

 

مقوله فضای مجازی و اثرگذاری در این حوزه و نقش رسانه ها بر کسی پوشیده نیست و متخصصین همواره بر این اصل تاکید داشته اند که از پتانسیل رسانه در جنگ تبلیغی استفاده کنند.

جهاد تبیین نیازمند تریبون و فرصت های تبلیغی است که اگر از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای این امر استفاده کنیم نه تنها بر ترویج ناهنجاری های دشمن در این عرصه مقابله کرده ایم بلکه از جنبه مثبت فضای سایبر هم بهره برده ایم.

زیست بوم بچه های مسجد به عنوان تریبون و بستر آماده برای تبیین گری در اختیار هر کانون است تا علاوه بر اطلاع رسانی فعالیت های کانون به روشنگری نیز بپردازد.

کد خبر 1173620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha