احیای فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را از وابستگی به بیگانگان نجات می دهد

آیت الله دری نجف آبادی گفت:احیای فرهنگ ایثار و شهادت، جامعه را از وابستگی به بیگانگان نجات می دهد و خنثی کننده توطئه های شوم دشمنان است. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک ، آیت‌الله  «قربانعلی دری نجف آبادی» امروز دوشنبه (19اردیبهشت)  در دومین اجلاسیه ۱۱۰ شهید طلبه و روحانی کنگره شهدای استان مرکزی که در مصلی بیت المقدس اراک برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت:روحانیت همواره در همه عرصه ها حضور موثر داشته و پیشگام در امور مختلف هستند. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، با اشاره به اینکه ملت ایران امانت بزرگ ایثار و شهادت را در طول ۴۳ سال گذشته حفظ و از آن به خوبی صیانت کردند، افزود: ایثار و از خودگذشتگی و جهاد در راه خدا میراث ارزشمند شهدا است که در گام دوم انقلاب باید به خوبی از آن صیانت شود. 

وی با اشاره به اینکه رمز موفقیت ملت ایران در گام دوم انقلاب فرهنگ ایثار و شهادت است، ادامه داد:این فرهنگ باید بیش از پیش در جامعه و در بین نسل جوان و نوجوان نهادینه شود. 

وی با بیان اینکه روحانیت همواره در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی افتخار آفرین و حماسه ساز بوده اند،. گفت: تقدیم ۴ هزار شهید روحانی در کشور و بیش از ۱۱۰ شهید روحانی در استان مرکزی نشان از پیشتازی و جلوداری روحانیت در دفاع از ارزش های اسلامی است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به فعالیت های روحانیت در عرصه های مختلف بیان مرد: جامعه روحانیت در حوادث و بحران هایی چون سیل، زلرله و کرونا نیز حماسه های بزرگی خلق کرد و این برنامه ها فرصتی مناسب برای تبیین نقش مهم و اثرگذار جامعه روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ادامه داد: نسل جوان باید از حماسه های انقلاب آگاه شود و این مسئله با جهاد تبیین محقق خواهد شد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری بیان کرد: شهید مطهری از روحانیون بزرگ و معلم اخلاق و انسانیت است که سیره و آثار این شهید گرانقدر که نمونه ای از شهدای روحانی است باید در جامعه نهادینه شود. 

این مقام مسئول آیت الله مطهری را الگوی برای همگان دانست و ادامه داد: سیره و منش این شهید بزرگ راهگشای مسیر سعادت و پیشرفت جامعه و بهترین چراغ راه هدایت نسل جوان است. 

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه احیای فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را از وابستگی به بیگانگان نجات می دهد، گفت:این فرهنگ ملت را از  توطئه های دشمنان در امان نگه می دارد و لذا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یک ضرورت مهم است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه  اقتدار روز افزون نظام اسلامی و خلق دستاوردهای عظیم در ۴۳ سال گذشته به برکت فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: ملت ایران در طول ۴۳ سال گذشته با روحیه ایثار، شهادت و مجاهدت در مقاطع مختلف حماسه های بزرگی خلق کردند و به برکت شهید سلیمانی ها و حججی ها نام انقلاب اسلامی و ایران عزیز همواره در تاریخ و عرصه های مختلف درخشان و ماندگار است.

این مقام ارشد استان در ادامه به برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی و  شهدای استان مرکزی بیان کرد: به برکت برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی و وجود ۷۱۰۰ شهید استان فضای استان در طی سال های گذشته با فرهنگ ایثار و شهادت آمیخته شده است و خوشبختانه این کنگره برکات بسیار فراوانی برای مردم داشته است. 

وی به وجود برخی مشکلات در جامعه اشاره کرد و گفت: مسئولان باید بیش از پیش به فکر مردم باشند و مسائل حاشیه ای نباید اصل انقلاب و دستاوردهای عظیم انقلاب در حوزه های مختلف را زیر سوال ببرد. 

امام جمعه اراک دامن نزدن به حاشیه ها و دوری از اینگونه مسائل را از وظایف همه افراد جامعه دانست و گفت: باید آرامش و امنیت جامعه همواره حفظ و برقرار باشد و همگان در این راستا مسئول هستند.
 

کد خبر 1173656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha