تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره ‌« حیران، نگین ایران»

تشرینی از تمدید مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره فرهنگی هنری « حیران، نگین ایران» خبر داد و گفت: علاقمندان برای شرکت در جشنواره تا ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند، آثار خود را ارسال کنند.

«شاپور تشرینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: جشنواره فرهنگی هنری «حیران، نگین ایران» با هدف بالا بردن اتحاد و همدلی در منطقه و مقابله با فعالیت‌های قوم‌گرایانه برگزار می‌شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا از تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به نخستین جشنواره فرهنگی هنری حیران، نگین ایران خبر داد و افزود: علاقمندان برای شرکت در جشنواره تا ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند، آثار خود را ارسال کنند.

 

وی تصریح‌کرد: هنرمندان و علاقمندان برای شرکت در جشنواره آثار خود را به شماره ۰۹۹۳۶۳۴۱۲۳۳ در نرم‌افزار واتساپ ارسال کنند.

 

تشرینی به شرایط و مقررات جشنواره اشاره کرد و گفت: شرکت برای همه هنرمندان و علاقمندان در جشنواره آزاد و به معنای پذیرش ضوابط فراخوان و رای هیئت‌های داوران است و اصالت آثار به عهده هنرمندان می‌باشد و دبیرخانه جشنواره اجازه انتشار و چاپ آثار پذیرفته شده را خواهد داشت.

 

دبیر نخستین جشنواره فرهنگی هنری حیران، نگین ایران با بیان‌اینکه به تمامی هنرمندان راه‌یافته به جشنواره، گواهی شرکت اعطا می‌شود، اظهارکرد: تصمیم‌گیری درباره مسائل پیش‌بینی نشده، به عهده دبیرخانه است.

 

وی نقاشی، عکاسی و شعر را بخش‌های نخستین جشنواره فرهنگی هنری حیران، نگین ایران دانست و خاطرنشان‌کرد: در بخش نقاشی هر هنرمند می‌تواند سه اثر را به انتخاب خود ارسال کند.

 

تشرینی با اشاره به اینکه تکنیک خلق آثار در بخش نقاشی آزاد است، افزود: موضوع خلق آثار در بخش نقاشی«حیران» و «طبیعت ایران» می‌باشد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا با بیان‌اینکه در بخش عکاسی هر هنرمند می‌تواند حداکثر چهار عکس را به انتخاب خود ارسال کند و آثار ارسالی باید توسط موبایل ثبت شده باشند و عکس‌های گرفته شده با دوربین‌های حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای پذیرفته نمی‌شوند، تصریح‌کرد: در بخش عکاسی موضوع خلق آثار منحصرا «حیران» است.

 

وی به شرایط شرکت در بخش شعر اشاره کرد و گفت: در بخش شعر هر هنرمند می‌تواند حداکثر سه اثر را به انتخاب خود ارسال کند و تکنیک و قالب آثار آزاد و موضوع خلق آثار منحصرا «حیران» است.

 

تشرینی افزود: در هر بخش نقاشی، عکاسی و شعر برای نفرات اول، دوم و سوم به ترتیب تندیس جشنواره به همراه جوایز نقدی ۱۰ میلیون، ۶ میلیون و ۴ میلیون ریالی در نظر گرفته شده است.

 

دبیر نخستین جشنواره فرهنگی هنری حیران، نگین ایران با بیان‌اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا واقع در بلوار خرمشهر دبیرخانه جشنواره است، خاطرنشان‌کرد: آیین اختتامیه جشنواره و تجلیل از برگزیدگان روز پنجشنبه، ۲۹ اردیبهشت سال جاری در دهکده گردشگری حیران برگزار می‌شود.

کد خبر 1173780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha