اجرای ۲۰۰ پروژه در عراق توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات

جلال مآب از اجرای بیش از ۲۰۰ پروژه کوچک و بزرگ مرمت، بازسازی، بهسازی و توسعه‌ای در اعتاب مقدسه با همکاری دو ملت ایران و عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد جلال مآب» صبح امروز (۲۱ اردیبهشت) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خرسان جنوبی اظهار کرد: بازسازی و توسعه حرم های ائمه اطهار(ع) و برگزاری اربعین حسینی و سازماندهی گروه های مردمی و موکب ها برای خدمت رسانی به محرومین و کمک در شرایط مختلف کرونا و حوادث است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در ادامه گفت: بلوک های مختلف صحن حضرت زهرا(ع) در حال تحویل است و امیدواریم تا عید غدیر در مراسم باشکوه بین المللی این صحن به صورت کامل به بهره برداری برسد.

 

وی بیان کرد: بهره برداری از مناره شمالی ایوان نجف در ماه شعبان انجام شد و همچنین عملیات ساخت سازه بتنی صحن حضرت زینب(س) به اتمام رسید.

 

جلال مآب با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز ۲ توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) نیز با همکاری ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات آغاز شده است، افزود: در کاظمین مشغول اجرای صحن امام محمدباقر(ع) هستیم و همزمان اجرای طرح جامع امامین جوادین را انجام می دهیم.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور عنوان کرد: مقاوم سازی و استحکام بنایی اعتاب مقدس سامرا در دستور کار است و طرح توسعه هم شروع شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: اجرای بیش از ۲۰۰ پروژه کوچک و بزرگ بازسازی عتبات عالیات به دست ایرانیان در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا در حال ساخت و تکمیل است.

 

جلال مآب با اشاره اینکه سه هزار موکب با ۱۵۰ هزار نفر در سطح کشور فعال و ستاد بازسازی عتبات عالیات را همراهی می کنند، گفت: امیدواریم در سال جاری مراسم اربعین حسینی را به صورت باشکوه برگزار شود.

 

 

 

کد خبر 1174224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha