افزایش ۲۴۹۱۸ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۴۹۱۸ واحدی معادل ۱.۶۲ درصد، به یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۴۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۳۰۶ واحدی به ۲۱ هزار و ۳۹۶ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 21 اردیبهشت) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 16619 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 556 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۴۹۱۸ واحدی معادل ۱.۶۲ درصد، به یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۴۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۳۰۶  واحدی به ۲۱ هزار و ۳۹۶ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۱۱۱  واحدی، به رقم ۳۸۳ هزار و ۷۱۶  واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۹۵۴۰ واحدی، عدد ۴۳۸ هزار و ۴۰۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۹۱۶ واحدی به رقم ۲۷۱ هزار و ۸۸۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۹۸۷۳ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۹۷ هزار و ۴۴۶  واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۱۳۷۱ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۰۳ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۴۰۵۲۶ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۷۲ هزار و ۵۳۶  واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد با 1620، شپنا با 1194، شستا با 1110، شبریز با 912، شبندر با 743، شتران با 726 و فارس با 615 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای اسياتك - انتقال داده هاي آسياتك، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خساپا – سايپا، غزر - صنعتي زر ماكارون، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خودرو - ايران‌ خودرو و شپاكسا - پاكسان‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، وغدیر، شستا، کگل و شپنا با بیش‌ترین کاهش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وسینا، جم پیلن، رکیش و شفن تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شگل(گلتاش‌ ) با ۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شبریز، غپینو، ولغدر و غمارگ بود. همچنین نماد معاملاتی وسینا(بانک سینا) با ۳.۳۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای تپمپی، سقاین، غدام و رکیش قرار گرفتند و  معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۳۸۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۲۹ هزار و ۳۶۲ نوبت معامله و به ارزش ۶۵  هزار و ۵۴۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1174342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha