نیازمند نگاه واحد و منسجم در حوزه فرهنگ هستیم

عباسی با بیان اینکه نیازمند نگاه واحد و منسجم در حوزه فرهنگ هستیم گفت: کرد: فرهنگ ارزشی توامان با مسائل انقلابی باید در ادارات و جامعه اولویت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « اسدالله عباسی» امروز( پنج‌شنبه، ۲۲ اردیبهشت) در قرارگاه عفاف و حجاب گیلان که با حضور سردار «سپهر» فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا در استانداری برگزار شد با تاکید بر تقویت باورهای دینی در جامعه گفت: رهبر معظم انقلاب در سه دهه اخیر بارها بر مسئله تهاجم فرهنگی تاکید داشتند و حوزه فرهنگ همواره از دغدغه‌ها و مطالبات ایشان بوده است.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه دشمن بعد از شکست در جنگ نظامی، هجوم نرم افزاری با اولویت فرهنگ را آغاز کرد افزود: ساخت انواع فیلم‌ها با هزینه‌های گزاف توسط دشمن در این تهاجم فرهنگی موجب تغییر نگرش نسل امروزی شده است.

 

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه در این جنگ نرم برخی سنگرهای فرهنگی را رها کردند و همین موجب غفلت فرهنگی شده است اذعان کرد: این در حالی است که مبنای کار همه دستگاه‌ها، فرهنگی است و هر فعالیتی ریشه فرهنگی دارد.

 

عباسی رعایت شئونات اسلامی را اصلی مهم در فرهنگ اسلامی دانست و تصریح کرد: نیازمند تولید محتوا با بهره‌گیری از ابزارهای مدرن توسط متولیان فرهنگی هستیم چرا که دشمن با استفاده از همه ابزارهای مدرن وارد خانه ما شده است.

 

وی با اشاره به مشکل کمبود پوشاک محجبه و اسلامی در فروشگاه‌ها اذعان کرد: باید فروشگاه‌های نمونه ملزومات حجاب را به جامعه معرفی کرده و تشویق کنیم.

 

عباسی اذعان کرد: با هم‌اندیشی در بهتر اجرا کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و تحقق اهداف موجود در حوزه عفاف و حجاب عمل کنیم.

 

وی متولیان مباحث فرهنگی، ارزشی، اسلامی و انقلابی را دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی دانست و بیان کرد: باید نگاه واحد و منسجم در حوزه فرهنگ ایجاد کنیم و ادارات ما نمادی از رعایت مسائل اسلامی باشد.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب باید از ادارات آغاز شود بر تفکیک محل کار آقایان و بانوان در ادارات استان تاکید کرده و همه دستگاه‌ها را ملزم به رعایت این مهم دانست.

 

وی در ادامه با تصریح اینکه فرهنگ اصیل گیلانی تاکید بر عفاف و حجاب دارد، لباس محلی گیلان را نمادی از عفاف و حجاب دانست و اذعان کرد: باید حلقه‌های منفصل را متصل و خلأهای فرهنگی را پر کنیم.

 

عباسی افزود: جشنواره‌های فرهنگی با نماد نمایش لباس‌های محلی با ترویج آن در جامعه برگزار کنیم تا بدحجابان امکان حصور در خیابان‌ها را نداشته باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه صبغه فرهنگی در همه امور رعایت شود اذعان کرد: فرهنگ ارزشی توامان با مسائل انقلابی باید در ادارات و جامعه اولویت باشد.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه متولیان فرهنگی باید در راستای فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب و تولید محتوا فعالیت کنند به سهم نهاد خانواده در این مهم اشاره کرد و متذکر شد: فضا را در مراکز آموزشی استان اسلامی کنیم.

 

وی با تصریح اینکه حجاب فقط مخصوص بانوان نیست بلکه آقایان نیز باید با پوشش مناسب و نگاه اسلامی در جامعه حاضر شوند تاکید کرد: دستورالعمل‌ها و مصوبات حوزه عفاف و حجاب در جامعه به‌ویژه در دستگاه‌ها رعایت شود و تقوای سیاسی، اجتماعی را در جامعه رعایت کنیم.

 

عباسی با تاکید بر معرفی مفاخر و علمای بزرگ گیلان و بیان اینکه گردشگران باید فرهنگ اصیل اسلامی گیلانی را سوغات ببرند خاطرنشان کرد: همه با هم و در کنار هم واحد و منسجم در حوزه عفاف و حجاب عمل کنیم.

 

 

 

کد خبر 1174556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha