ایجاد مسیر سفرهای اربعین استان فارس از مسیر شلمچه

فرخ ‌زاده گفت: در شهریور سفرهای اربعین را خواهیم داشت و مسیرهای لازم پیش ‌بینی لازم انجام شده و برای استان فارس از سمت شلمچه مسیر دسترسی در نظر گرفته شده و از محور نیز بازدید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد فرخ زاده»، امروز (شنبه 24 اردیبهشت) در نشست شورای فرهنگ عمومی فارس گفت: جانمایی کتابخانه مرکزی در آخر «معالی آباد» است، جانمایی مناسبی نیست و سازه از نظر پدافند غیرعامل قابل بازنگری است و باید برای این کتابخانه در مرکز شهر توافق شود تا به نتیجه برسد و در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری شیراز در این خصوص این کمک گنجانده شده است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس افزود: ۴۰۰ مسجد در شیراز وجود دارد که ۲۱ ساعت خالی هستند و می توانند  برای کتابخوانی مورد استفاده قرار بگیرند و باید به این امر در طرح «مسجد محوری» توجه شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از کمبود کتابخوان است و باید در حوزه ترویج کتابخوانی در استان از ظرفیت خیرین نیز استفاده کرد.

فرخ زاده با اشاره به سفرهای زیارتی از فارس بیان کرد: در شهریور سفرهای اربعین را خواهیم داشت و مسیرهای لازم  پیش ‌بینی لازم انجام شده و برای استان فارس از سمت شلمچه مسیر دسترسی در نظر گرفته شده و از محور نیز بازدید شده است.

وی ادامه داد: مسیر دسترسی سفرهای اربعین قرار بود عوض شود اما به دلیل احداث بزرگراه که با هماهنگی استاندار خوزستان، مسیر فعلی تثبیت شد.

فرخ زاده تاکید کرد: باید اقدام موثر برای اینکه ۲ سوله ساخته شود به انجام برسد و سالن خواهران و برادران در نظر گرفته شده است زیرا پروازها راه افتاده و در طول سال با این مکان سر و کار داریم و موکب‌ها باید سامان دهی و ستاد ساماندهی مراسم اربعین با همکاری هیئات مذهبی راه اندازی شود.

وی ادامه داد: همایش اربعین در تیر ماه امسال در استان فارس برگزار خواهد شد و هدف آن انجام مقدمات سفرهای اربعین و سامان دهی اربعین است و برای افزایش پروازها در آن زمان نیز اقدامات لازم به انجام می رسد.

فرخ زاده گفت: در سال‌ های گذشته در امامزادگان واجب التعظیم شهر شیراز و سایر نقاط استان فارس، مراسم «جاماندگان اربعین» برگزار شد و امسال نیز برای کسانی که توفیق پیدا نکنند  این مراسم برگزار خواهد شد.

کد خبر 1175152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha