برپایی ۲۴۰ غرفه در سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در یزد

دهقان از برپایی بیش از ۲۴۰ غرفه در سیزدهین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدرضا دهقان معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد در نشست خبری گفت: پس از دو سال و نیم که درگیر کرونا بودیم و نتوانستیم نمایشگاه های ملی و سراسری داشته باشیم امسال برای نخستین بار اقتتصادی در زمینه صنایع دستی را خواهیم داشت.
 
وی افزود: سیزدهین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و سومین نمایشگاه تخصصی زیلو، زیور، حصیر و دست بافته های سنتی و همچنین نخستین جشنواره پخت نان سنتی را خواهیم داشت که از 30 استان میهمان داریم.
 
دهقان گفت: در این نمایشگاه 110 غرفه خواهیم داشت که هنرمندان کشوری در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و تعداد 140 غرفه نیز از هنرمندان استان در نمایشگاه حضور خواهند داشت.
 
وی ادامه داد: سیاه چادرها نیز از حاضران دیگر این رویداد هستند که از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
 
دهقان بیان کرد: یکصد غرفه تخصصی و 150 غرفه عمومی در دو بخش نمایشگاه حضور خواهند داشت و ده غرفه نیز در بخش نان سنتی حضور خواهند داشت.
 
وی افزود: در این نمایشگاه دانشگاه های صنایع دستی، غرفه های دانش بنیان، خانه های خلاق صنایع دستی و شرکت های تولید محتوا نیز حضور خواهند داشت.
 
دهقان بیان کرد: برگزاری شب های فرهنگی در شهرستان ها نیز از برنامه های جنبی نمایشگاه است که هر کدام از شهرستان ها قابلیت های خود را به مردم ارائه می دهند.
کد خبر 1175357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha