سمینار علمی درباره دستاوردهای آستان حسینی در آلمان

یک سمینار علمی درباره دستاوردهای آستان مقدس حسینی به همت مرکز اسلامی المصطفی در اشتوتگارت آلمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز بین المللی رسانه، مرکز اسلامی المصطفی در اشتوتگارت آلمان یک سمینار علمی را با حضور استاد «عبدالامیر قریشی» مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا در آستان حسینی را برگزار کرد. ریاست این سمینار را «شیخ حامد الربیعی» مدیر مرکز المصطفی  برعهده داشت.

 

الربیعی در این سمینار گفت: ما در این سخنرانی دو محور اصلی را ارایه کردیم که شامل مفاهیم اسلامی، عقیدتی و معنوی است که از مفاهیم آن در زندگی علمی و روزمره مومن استفاده می شود. همچنین دستاوردهای آستان مقدس حسینی و همراهی آن با توسعه علمی، صنعتی و خلاقانه در سطح جهانی بررسی شد.

 

عبدالامیر قریشی نیز در این سمینار، دستاوردهای علمی که آستان حسینی با مدیریت جدید گس از سقوط رژیم حزب بعث در سال 2003 میلادی اجرا کرد، بررسی کرد. علاوه بر این، قریشی درباره تاریخ آستان حسینی و دستاوردهای علمی، عمرانی و پزشکی و سایر خدمات ارایه شده به جامعه اسلامی و زایران عتبات مقدسه در عراق سخنرانی کرد.

وی تاکید کرد: از جمله پروژه های این مرکز، دایره المعارف تمدن کربلا، پروژه مسیریابی امام حسین(ع)، نشریات علمی در زمینه های مختلف شهر سیدالشهدا(ع)، برگزاری کنفرانس های بین المللی، همایش ها، کارگاه ها، دوره های آموزشی توسعه ویژه پژوهشگران، استادان دانشگاهی در رشته و تخصص های مختلف است.

کد خبر 1175413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha