آموزش حدود ۱۱۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در خراسان شمالی

مدیرهماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بر آموزش بهره برداران بخش کشاورزی در راستای افزایش تولید و کاهش هزینه ها تاکید کرد و گفت: باید حدود ۱۱۰ هزار نفر از بهره برداران کشاورزی از آموزش کارشناسان برخوردار شوند.

«اسماعيل محمودآبادي» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: با به کارگیری رویکردی تحول گرا و جهادی و عملیاتی سازی سازوکارهای ارتقاء بهره وری، افزایش ضریب نفوذ دانش و فناوری و تکمیل زنجیره ارزش محصولات بخش کشاورزی، رشد مضاعف بخش کشاورزی امکانپذیر است.

 

مدیرهماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، بر تکمیل زنجیره ارزش بخش کشاورزی (زنجیره تولید گوشت قرمز و سفید، زنجیره تولید محصولات گلخانه ای، زنجیره تولید علوفه، زنجیره تولید غلات و گیاهان روغنی،) نیز تاکید کرد.

 

محمود آبادی در خصوص برنامه های این مدیریت در سال جاری گفت: توانمندسازی روستائیان و عشایر با روش های نوین کشاورزی و انتقال یافته های جدید، افزایش بهره وری بخش کشاورزی و ارتقاء دانش بهره برداران برای نزدیک شدن به رکوردهای استانی و ملی، تقویت تشکل های کشاورزی شامل شرکت های دانش بنیان و شرکت های خدمات مشاوره ای با بهره گیری حداکثری از ظرفیت های موجود دانشگاه ها و سازمان ها و بخش خصوصی و نهاد های بین المللی بخشی از برنامه هاست.

 

وی مدیریت ریسک های کشاورزی با بیمه،  تأمین اعتبار برای آموزش و تولید محصولات سالم و استاندارد برای تقویت بخش صادرات محصولات کشاورزی،  توسعه کشاورزی دانش بنیان با برگزاری رویدادهای شتاب با توجه به استخراج و شناسایی تنگناها و مشکلات،  جهش تولید محصولات کشاورزی و ایجاد باراندازهای کشاورزی برای تقویت صادرات،  پیگیری ایجاد سایت های الگویی و کانون های  یادگیری در زمینه اولویت های و اهداف وزارت را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.

 

مدیرهماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: شناسایی تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی،  پیگیری برای ایجاد مراکز جدید و ارتقاء خانه های ترویج به جایگاه مراکز جهاد کشاورزی و خصوصی سازی و برون سپاری بخشی از فعالیت های آموزش و ترویج کشاورزی با اولویت شرکت های خدمات فنی و مشاوره ای از دیگر برنامه های این مدیریت است.

 

کد خبر 1175484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha