اشغالگران در این سرزمین جایی ندارند!

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای به مناسبت ۷۴امین سالروز اشغال فلسطین بار دیگر تاکید کرد که اشغالگران اسرائیلی در این سرزمین از جمله در قدس و مسجد الاقصی، هیچ جایگاه و مشروعیتی ندارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این بیانیه آمده است که مقاومت فراگیر و در راس آن مقاومت مسلحانه تنها راه رهایی از اشغالگری و مقابله با جنایات اشغالگران و بازپس‌گیری حقوق سلب شده است.

 

حماس تاکید کرد که در سایه چالش‌ها و خطرات پیش روی قضیه فلسطین، لازم است یک جبهه ملی با مشارکت تمامی جریان‌های فلسطینی طبق یک استراتژی مبارزاتی مبتنی بر مقاومت تشکیل شود تا خواسته ملت فلسطین در زمینه آزادی، بازگشت و تعیین سرنوشت خویش محقق شود.

 

این بیانیه می افزاید که جنایات دشمن صهیونیستی اعم از کوچاندن اجباری فلسطینیان، قتل و کشتار و پاکسازی نژادی از سال 1948 تا به امروز، هرگز با گذر زمان از یاد نخواهد رفت و برای همیشه در ذهن ملت فلسطین باقی خواهد ماند و این ملت هرگز از این جنایات نمی‌گذرد و روز به روز بر بازپس گیری حقوق سلب شده خویش و بازگشت به شهر و دیاری که از آن کوچانده شده، مصمم تر خواهد شد.

 

حماس تاکید کرد که آزادی اسرا از زندان های رژیم صهیونیستی همچنان در راس تمامی اولویت ها قرار دارد و این جنبش به وعده ای که به اسرا داده، پایبند است.

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که امت اسلامی و عربی عمق استراتژیک ملت و قضیه فلسطین است و عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با دشمن صهیونیستی موجب تضعیف این کشورها و نفوذ اشغالگران به امنیت ملی آن خواهد شد و منافع آنان را در معرض خطر قرار خواهد داد.

 

حماس خواستار عقب نشینی از مسیر عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی شد.

 

این جنبش همچنین تاکید کرد که جانبداری همیشگی دولت های آمریکا از رژیم صهیونیستی و سکوت و ناتوانی جامعه جهانی در قبال جنایات این رژیم و سیاست های دوگانه غرب در قبال قضیه فلسطین، موجب شده تا همگی این طرف ها به نوعی شریک و سهیم در فاجعه اشغال فلسطین باشند.

 

حماس عموم ملت فلسطین را به ادامه پایداری و مقاومت در برابر اشغالگران و  توطئه های آنان فراخواند.

 

این جنبش همچنین امت اسلامی و عربی و تمامی آزادگان جهان را به همبستگی بیشتر با ملت فلسطین و حمایت از مبارزات مشروع آن فراخواند.

 

لازم به ذکر است که امروز یکشنبه 15 می مصاف است با 74امین سالروز اشغال فلسطین که طی آن هزاران فلسطینی به خاک و خون کشیده شده و شمار زیادی از سرزمین خود بیرون رانده شدند.

کد خبر 1175583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha