به دنبال تغییر فرهنگ فرزندآوری در جامعه هستیم

اسماعیلی با بیان اینکه فرزندآوری باید به یک ارزش در جامعه تبدیل شود، گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنای ما اجرای قانون و تلاش برای تغییر فرهنگ در این حوزه است. ما بایستی این نگاه را در خانواده‌ها و خانم‌ها تغییر دهیم.

گبه گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تجلیل از فعالان جمعیت "ایران جوان" که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد با بیان اینکه برنامه منسجمی برای برون رفت جمعیت و دغدغه‌های این حوزه خواهیم داشت، اظهار داشت: از مجلس شورای اسلامی به خاطر همت در موضوع جمعیت و اهتمام به مطالبه رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: ستاد جمعیت با پیگیری رئیس جمهور شکل گرفته است و همه‌ی بخش‌ها باید وظایف خود را درباره جوانی جمعیت انجام دهند. بیش از قانون تغییر فرهنگ حاکم در دین مسئله است که حتما باید فرزندآوری به ارزش در جامعه تبدیل شود. 

وزیر فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی تاکید کرد: امروز در کنار بحث فرزندآوری چند عدد مهم داریم که توجه به آن مشکل جوانی جمعیت را حل می‌کند، رقم ۲۱ درصدی ناباروری و عدد سقط جنین کارهای مهمی است که باید به آن توجه شود.

اسماعیلی یادآور شد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنای ما اجرای قانون و تلاش برای تغییر فرهنگ در این حوزه است. ما بایستی این نگاه را در خانواده‌ها و خانم‌ها تغییر دهیم. 

وی افزود: با تولید محصولات خوب و کارهای فاخر هنری باید فرزندآوری را به یک باور عمومی تبدیل ‌کنیم، از این رو امیدواریم در زمان کوتاهی شاهد تغییر رویکردها باشیم.

کد خبر 1176170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha