در زمان خروج از منزل از ماسک های فنجانی (P۱, P۲) استفاده کنید

شکیبا ،گفت: با توجه به وجود ریزگردها در فضای استان بیماران و افراد آسیب پذیر و همچنین افرادی که به دلیل اشتغال به اموری که نیازمند به حضور مستمر در فضاهای باز است، در زمان خروج از منزل از ماسک های فنجانی (P۱, P۲) استفاده کنند.

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به وضعیت بحرانی هوا در کرمانشاه گفت: در شرایط گرد و غبار، گروه های در معرض خطر افراد مبتلا به بیماریهای زمینه ای هستند و گرد و خاک می تواند مشکلات و علائم بیماری آنها را تشدید کند.

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: مضرات گرد و خاک برای سیستم تنفسی گفت: آسیب هایی که گرد و خاک به دستگاه تنفسی وارد می کند برای افراد سالم با افرادی که بیماری زمینه ای داشته و مشکلات تنفسی و قلبی دارند، متفاوت است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: بیماران مبتلا به آسم و افرادی که به دلیل گرد و غبار دچار تنگی نفس، سرفه های مکرر و درد قفسه سینه می شوند، در صورت تداوم علایم به پزشک مراجعه کنند و برنامه درمانی خود را ادامه دهند و بیماران و افراد آسیب پذیر (سالمندان، نوزادان، کودکان و ماردان باردار) از تحرک و فعالیت زیاد در منزل نیز بپرهیزند و درب و پنجره ها را بسته نگه دارند.

 

 

 شکیبا تاکید کرد: در زمان ایجاد گرد و غبار از مایعات، میوه ها و سبزیجات با هدف افزایش سرعت و میزان دفع سموم بیشتر استفاده شود و شستشوی دست ها و استحمام می تواند به زدودن ذرات گرد و غبار از سطح بدن و جلوگیری از انتقال آن ها به مجاری تنفسی و گوارشی کمک کند.

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد :بدلیل کاهش دید افقی و احتمال وقوع تصادفات و حوادث ترافیکی حتی الامکان از رانندگی و انجام اموری که نیازمند برخورداری از دقت و دید کافی است خودداری شود.

 

 

وی گفت: بسیاری از ذرات مضر در هوا وجود دارد که می‌توانند وارد بدن شده و مشکلاتی را برای سلامتی ایجاد کنند،کیفیت نامطلوب هوا با سنجش مقدار این ذرات موجود در هوا اندازه گیری می‌شود و هر چه مواد معلق در هوا بیشتر باشد، کیفیت هوا کمتر می‌شود.این ذرات معلق شامل دی اکسید کربن وآلاینده های دیگر که باعث واکنش‌های آلرژیک، التهاب راه‌های هوایی و آسیب ریه می‌شوند،هستند.

 

 

کد خبر 1176224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha