ویژه برنامه‌های سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر مردمی برگزار شوند

حجت‌الاسلام روحانی با تاکید بر لزوم مردمی برگزار کردن ویژه برنامه‌های سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: دشمن امروز به بهانه‌های مختلف از جمله توزیع چند قلم کالای اساسی قصد دارد تمام مقاومت ملت ایران اسلامی را زیر سؤال ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت) در جلسه هماهنگی سوم خرداد ضمن درود و سلام به روح پرفتوح شهدای انقلاب و اسلام اظهار داشت: برای آزادسازی خرمشهر و عملیاتی که به موجب همین انجام شد ایران اسلامی شش هزار شهید را تقدیم کرد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر به حضورش دو روز بعد از آزادی خرمشهر در منطقه اشاره و عنوان کرد: دشمن بعثی در همان یک سال و نیم کارهای زیادی انجام داد و حتی گفته بودند که اگر ایران خرمشهر را از ما بازپس بگیرد کلید بصره را به آنها خواهیم داد و تا این حد به خودشان و قدرتشان باور داشتند.

 

روحانی ضمن تبریک مجدد فرا رسیدن سالروز سوم خرداد به شهدا، خانواده‌های معظم آنان و امت حزب‌الله ایران اسلامی تصریح کرد: ما به غیر از عملیات آزادسازی خرمشهر عملیات‌های بزرگ دیگری هم داشتیم اما حماسه سوم خرداد در واقع عصاره هشت سال دفاع مقدس بود.

 

وی اضافه کرد: برای آنکه مردم حماسه سوم خرداد را لمس کنند باید نسبت به تدوین و اجرای برنامه‌هایی مناسب اقدام کنیم از سویی همه ما وظیفه داریم روز سوم خرداد را با برنامه‌های بسیار مهم با محوریت مردم پاس بداریم زیرا این پیروزی با دست خالی و با ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام و انقلاب حاصل شد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر یادآور شد: دشمن امروز به بهانه‌های مختلف از جمله توزیع چند قلم کالای اساسی قصد دارد تمام مقاومت ملت ایران اسلامی و همه صبر و فداکاری‌هایی که در هشت سال دفاع مقدس در برابر تحریم همه دنیای استکبار داشته است را زیر سوال ببرد.

 

روحانی تلاش برای برگزاری مراسمات سوم خرداد برای اینکه مردم بدانند که ما در دوران هشت سال جنگ همه جانبه چه خسارت‌هایی را دادیم و چه هزینه‌هایی را متحمل شدیم را لازم دانست و گفت: مردم آن دوران از انقلاب، سختی‌های زیادی را چشیدند و با کوپن زندگی می‌کردند اما علی رقم همه تبلیغات مخرب دشمن، برای ایمان و اعتقادات خود ایستادگی کردند.

 

وی با تاکید بر اینکه در جنگ اقتصادی حال حاضر وظیفه و مسئولیت همه ما سنگین‌تر از هر زمان دیگر است یادآور شد: وزیر خارجه سابق آمریکا به مقر منافقان جنایتکار در آلبانی رفته و در آنجا دست بیعت با منافقان داده و گفته که من هم از شما هستم و در واقع خود را جزو گروه منافقین معرفی کرده است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر اظهار داشت: تمام این قضایا نشان میدهد دشمن کمر همت بسته تا به بهانه جریانات جراحی اقتصادی در جامعه فضا را به هم بریزد بنابراین باید از ظرفیت سوم خرداد استفاده کرده و مردم را یکبار دیگر به حال و هوای آن روزهای سال ۶۱ برگردانیم.

 

روحانی ابراز داشت: از فرماندار شهرستان، نیروهای سپاه ناحیه رودسر و همه حاضران در این جلسه تقاضا دارم هر برنامه‌ای که در سوم خرداد تدارک می‌بینند با همکاری و نقش‌آفرینی خود مردم و اقشار مختلف جامعه باشد. 

 

وی با تشکر و قدردانی از بانیان تشکیل این جلسه خاطرنشان کرد: امیدواریم در روز سوم خرداد در شهرستان رودسر شاهد یک حرکت جدیدی برای پاسداشت این روز بزرگ باشیم همچنین انتظار دارم در روند تجلیل از رزمندگان و فرماندهان عملیات آزادسازی خرمشهر نیز یک بازنگری و نوآوری انجام شود.

 

کد خبر 1176693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha