برپایی نمایشگاه تصاویر و اسناد قدیمی ملایر در موزه لطفعلیان

جلیلی گفت: همزمان با هفته میراث فرهنگی و گردشگری نمایشگاه تصاویر و اسناد قدیمی ملایر در موزه لطفعلیان این شهر برپا شده است.

«ابراهیم جلیلی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: شهرستان ملاسیر با داشتن بیش از 400 اثر تاریخی، تفریحی و گردشگری  دارد که از این تعداد  210 اثر ثبت ملی و دو اثر نیز ثبت جهانی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری ملایر بیان داشت : همزمان با هفته میراث فرهنگی برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان ملایر برگزار می‌شود افزود:  امسال نیز این برنامه ها از 28 اردیبهشت ماه در ملایر شروع شد و تا سوم خرداد ادامه دارد.

جلیلی در خصوص شعار سال گفت:  شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) سال میلادی جدید را به عنوان قدرت موزه ها نامگذاری کرده است؛ این در حالی است که وزارت میراث فرهنگی هم به‌ منظور برنامه‌ریزی دقیق و استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود حوزه میراث‌فرهنگی، شعار این هفته را میراث‌فرهنگی، قدرت ملی و دولت مردمی و هفت روز آن را هم به تفکیک نام گذاری کرده است.

 وی افزود: هدف اصلی از نام گذاری ها و برنامه های مبتنی بر آن «تکریم مردم و ارائه محتوای مناسب به مردم» است و موزه‌ها تلاش خواهند کرد در ایام این هفته برای خدمت‌رسانی متفاوت و خلاقانه به مردم آمادگی داشته باشند.

جلیلی در خصوص برنامه های اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان در هفته میراث فرهنگی گفت: بازدید رایگان عموم از موزه و ارگ باستانی نوشیجان در روز جهانی موزه ها  28 اردیبهشت ماه، برپایی نمایشگاه  تصاویر آثار دستکند های استان ( ارزانفود و سامن ) درحوضخانه موزه ملایر به مدت  یک هفته از جمله برنامه های هفته میراث فرهنگی در ملایر است.

وی برپایی نمایشگاه صنایع دستی در عمارت مصدقی   درطول ایام  هفته میراث  فرهنگی، نمایشگاه تصاویر و اسناد قدیمی شهرستان در محل موزه ملایر ، جشنواره عکس با محوریت دژ معبد نوشیجان و...را از دیگر برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در ملایر برشمرد.

جلیلی  تبلیغات محیطی و فضای مجازی  برای معرفی برنامه ها، ایستگاه نقاشی در موزه برای کودکان .بازدید فعالین گردشگری استان از ارگ باستانی نوشیجان ، موزه ملایر ، بازار مبل و بام ملایرهمایش تجلیل از حافظان و انجمن های میراث فرهنگی  شهرستان در روز سوم  خرداد ماه  و گرامی داشت یاد وخاطر رزمندگان در آزاد سازی  خرمشهر  را از دیگر برنامه های هفته میراث فرهنگی در ملایر دانست.

کد خبر 1176760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha