تخصیص آب برای توسعه کردستان در بخش کشاورزی ضروری است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تخصیص آب به کشاورزی کردستان برای توسعه و پیشرفت این استان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عصر پنجشنبه 29 اردیبهشت ماه در نشست طرح جامع احیای دریاچه ارومیه در سنندج اظهار کرد: کردستان حوزه آبریز استان‌های همجواری است که بیش‌ از کردستان اراضی آنها آبی است و این در حالی است که تنها 12 درصد اراضی کشاورزی این استان آبی است.

 

 

وی با تاکید بر اینکه صرفه‌جویی و بهره‌وری آب در بخش کشاورزی کردستان بهتر از استان‌هاب دیگر کشور است، اعلام کرد: تولید ثروت و اشتغالزایی در کردستان به شدت به بخش کشلورزی وابسته است و باید این بخش به صوذت ویژه‌تری مورد توجه قرار گیرد.

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه از یک میلیون و ۲۱۷ هزار هکتار اراضی استان، ۱۲۶ هزار هکتار معادل ۱۱ درصد آن آبی است، افزود: کردستان تنها استانی است که میزان اراضی آبی آن کمتر از ۲۵ درصد است که باید برای ارتقای این شاخص، با جدیت گام برداشت.

 

 

اسکندری با بیان اینکه زمین های آبی هفت برابر اراضی دیم، افزایش تولید دارند، اعلام کرد: مهمترین مطالبه مردم کردستان از رییس جمهور در سفر آینده وی به استان، بحث تخصیص آب است که امیدواریم این مهم محقق شود.

 

 

وی بر لزوم اجرایی شدن تخصیص آب به پنج هزار هکتار از اراضی پایاب سد چراغ ویس سقز تاکید و اضافه کرد: نیاز است کردستان در بحث تخصیص آب جهشی دیده شود، چراکه استان از لحاظ درآمد سرانه رتبه سی‌ام کشور را دارد و تخصیص آب در بخش کشاورزی، منجر به توسعه منطقه خواهد شد.

کد خبر 1176926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha