سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومانی در بخش صنایع تبدیلی گلستان تا سال ۱۴۰۴/ گیاهان دارویی و ایجاد گلخانه‌ها اولویت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی 

برزعلی گفت: تا افق ۱۴۰۴ برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان گلستان برنامه ریزی شده و برای تحقق اهداف و برنامه‌ها به یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز داریم.

«محمد برزعلی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: رویکردهای مهمی را در حوزه جهادکشاورزی برای توسعه این بخش و افزایش تولیدات کشاورزی استان دنبال می‌کنیم.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: افزایش زنجیره‌های بخش کشاورزی و همچنین توسعه صنایع غذایی مرتبط با محصولاتی مانند گندم و دانه های روعنی از جمله کلزا و در کنار توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخشی از اولویت های امسال کشاورزی استان است.

 

وی افزود: در حال حاضر ۳۷۸ واحد صنایع تبدیلی مرتبط با بخش کشاورزی در استان گلستان وجود دارد که از این تعداد ۵۲ واحد غیرفعال یا نیمه فعال است.

 

برزعلی با تاکید بر عارضه سنجی واحدهای صنایع تبدیلی تعطیل و نیمه تعطیل گفت: بخشی از واحدهای صنایع تبدیلی با اختصاص تسهیلات رونق تولید احیا خواهند شد و در کارگروه ستاد تسهیل و رونق تولید استان، مشکلات برخی از این واحدها مطرح شده و در حال رسیدگی است.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های ما در استان افزایش و تکمیل زنجیره های تولید است که ۶ زنجیره تولید از جمله گیاهان دارویی، مرغ، میوه جات و صیفی جات، تخم مرغ، سیب زمینی و چغندرقند در دستور کار قرار دارد.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده تا افق ۱۴۰۴ برای توسعه بخش صنایع تبدیلی در استان به یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز داریم.

 

وی درباره اولویت های سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی استان گفت: گیاهان دارویی و گلخانه‌ها در اولویت سرمایه گذاری هستند.

 

کد خبر 1176937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha