رکود صنایع آسیبی فرا روی توسعه /تکمیل طرح های نیمه تمام گامی مهم در مسیر تحقق توسعه است

استان لرستان سالهاست از معضل بیکاری رنج می برد و بهره برداری بهینه از ظرفیت های استان و توجه به شاخص ها موجب رشد و توسعه استان خواهد شد.

خبرگزاری شبستان از خرم آباد، استان لرستان سالهاست از درد طرح های نیمه تمام رنج می برد و اتمام و راه اندازی این تعداد طرح و گردش هزاران میلیارد ریال در اقتصاد این استان از مطالبات به حق مردم است که باید با برنامه ریزی و همکاری دستگاه های مرتبط این مهم محقق شود.

 


واحدهای صنعتی و تولیدی کشت و صنعت، پارسیلون، فارسیت، چرم و پوست، فولاد ازنا، پوشاک و یخچالسازی از جمله صنایع مهم استان است که در سال های اخیر با کش و قوس های فراوان مدیریتی و مالی دست و پنجه نرم کرده و برخی از آنها دچار تعطیلی مطلق شدند که در دو سال منتهی به امسال اقدامات مثبتی برای احیا این واحدها از جمله کشت و صنعت لرستان انجام شد.

 


در این جلسه مقرر شد در صورت تامین وثیقه از طرف سرمایه گذار کارخانه چیبس ازنا، تسهیلات سرمایه در گردش با سود 12 درصد به وی اعطا شود.


همچنین به سرمایه گذار این طرح مهلت داده شدطی 15 روز برای استمهال تسهیلات و بازگشت پرونده از مراجع قضایی اقدام کند.

ایجاد توسعه واشتغال در استان مهم ترین رویکرد مدیریت ارشد استان است

 

استاندار لرستان  با بیان اینکه استان اینکه ظرفیت های لرستان جهت توسعه و پیشرفت در سطح کشور کم نظیر است، اظهار داشت: لرستان متاسفانه اکنون در جایگاه واقعی خود قرار ندارد و نیازمند تغییر است.

 

وی افزود: این تغییرات تنها با توجه و عنایت دولتمردان و کارجهادی خدمتگزاران استان و همدلی همه مردم ممکن است.

 

« فرهاد زیویار» بیان کرد: در سفر رییس جمهوری به استان مصوبات امید بخشی تصویب شد و در گام نخست دولت با موفقیت اقدام کرد و برخی مصوبات از جمله تکمیل راه آهن، سدها و تکمیل طرح های نیمه تمام بر لرستان ضروری هستند و جزو تاکیدات رییس جمهوری در لرستان هستند.

 

وی با بیان اینکه تلاش می شود با حمایت دولت سیزدهم این پروژه ها به سرانجام برسند، گفت: در حوزه آب و برق یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار، در حوزه راه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و در حوزه صنعت، کشاورزی و بهداشت نیز اعتبارات بسیار خوبی مصوب شده است.

 

زیویار عنوان کرد: در راستای تکمیل این طرح ها نواقصی وجود دارد که یکی از مسایل اساسی تحول در نظام مدیریت در کشور است و تمرکز زدایی از مرکز در این راستا بسیار مهم است چراکه برای پیگیری بسیاری از مصوبات باید رفت و آمدهای متعددی داشت.

 

وی ادامه داد: اعطای اختیارات ویژه به استان ها تاثیری بسزا در تکمیل طرح های لرستان خواهد داشت.

 

استاندار لرستان اظهار کرد: متأسفانه در لرستان شاهد طرح‌های ناقص و نیمه‌تمام هستیم که سیاست دولت سیزدهم در لرستان تکمیل این طرح‌ها است و قطعاً این جلسات به اقدام و عمل منجر خواهد شد.

 

۵٠٠ پروژه نیمه‌تمام و تعطیل در لرستان

 

احمدرضا دالوند با اشاره به طرح های نیمه تمام استان، اظهار کرد: مدیران باید با تلاش جهادی و مضاعف این عقب‌ماندگی را که از دوره‌های گذشته بر جای مانده جبران کنند.

 

 وی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ پروژه نیمه تمام و نیمه تعطیل در استان وجود دارد، افزود: پروژه‌های زیرساختی شهرستان ازنا مانند سد کمندان، شبکه تصفیه فاضلاب شهری و... وضعیت مناسبی ندارند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری از برگزاری جلسه برای بررسی پروژه‌های عمرانی و زیر ساختی این شهرستان خبر داد، و گفت: حدود ۲۰ مصوبه برای حل مشکلات طرح‌های عمرانی ازنا در نظر گرفته‌ایم که هر کدام دارای برنامه‌زمان‌بندی مناسب هستند و مدیران مکلف شدند که طبق برنامه فوق اقدام کنند.

 

 وی افزود: عمده مصوبات در بخش زیرساختی مانند تکمیل پروژه سد کمندان، جاده ازنا- شازند، تکمیل شبکه تصفیه خانه فاضلاب شهری ازنا، تکمیل جاده‌های روستایی، آبرسانی به روستاها و شهرها بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفتند.

 

برنامه ریزی جدی برای توسعه زیرساخت ها وایجاد اشتغال در استان مهمترین درخواست مردم از مسئولان در این شرایط بحرانی اقتصادی، تورم ونبود اشتغال است.

 

استان لرستان سالهاست از معضل بیکاری رنج می برد و بهره برداری بهینه از ظرفیت های استان و توجه به شاخص ها موجب رشد و توسعه استان خواهد شد.

 

تلاش برای احیای زمینه های استان و فراهم شدن بستر جذب سرمایه گذار در استان رویکرد باید در صدر برنامه های مدیریت ارشد استان برای تحقق توسعه قرار گیرد.

 

با توجه به طرح های عمرانی نیمه تمام بسیاری در استان لرستان، تسریع در ساخت این طرح ها در ارتقای بستر های رشد و توسعه استان موثر است.

 

کد خبر 1178045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha