اختصاص ۷۰ درصد اعتبارات مدیریت بحران کشور به صندوق بیمه محصولات کشاورزی

مرادی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد اعتبارات مدیریت بحران کشور به صندوق بیمه محصولات کشاورزی اختصاص داده می‌شود گفت: باید میزان بیمه محصولات کشاورزی را ارتقاء دهیم تا سهم گیلان از این منابع افزایش یابد.

«امیر مرادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ترغیب کشاورزان گیلانی به بیمه محصولاتشان را خواستار شد و اظهار داشت: از آنجا که 70 درصد اعتبارات مدیریت بحران کشور به صندوق بیمه محصولات کشاورزی اختصاص داده می‌شود بنابراین باید تلاش کنیم میزان بیمه محصولات کشاورزی ارتقاء یابد تا به سبب آن سهم استان گیلان نیز از این منابع افزایش پیدا کند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با تاکید بر اینکه بهره‌مندی و استفاده شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی از ظرفیت اعتباری ماده 18 قانون مدیریت بحران کشور از شروع تقویم زارعی تاکنون مطلوب بوده است تصریح کرد: لازم است این روند با پیگیری‌های هر چه بیشتر دستگاه‌های ذیربط استمرار یابد.

 

مرادی از تشکیل قرارگاه‌ جهادی با هدف هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها برای پیگیری مصوبات ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با استفاده از ظرفیت اعتباری ماده 18 قانون مدیریت بحران کشور خبر داد و افزود: رعایت تقویم زراعی توسط کشاورزان به ما در عبور از تنش آبی در استان گیلان کمک شایان توجهی می‌کند.

 

وی با بیان اینکه مدیریت بحران استان گیلان از تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خود در جهت حل مشکلان شالیکاران شهرستان‌های مختلف در حوزه تامین آب زراعی استفاده می‌کند ابراز داشت: انجام بازدیدهای میدانی توسط مدیران شهرستان‌ها با هدف پایش وضعیت و کاهش مشکلات تنش آبی کشاورزان از جمله مواردی است که همواره به آن تاکید کرده‌ایم.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان تنها راه پرداخت خسارت در بخش کشاورزی را بیمه محصولات کشاورزی دانست و ضمن تاکید بر توسعه هر چه بیشتر بیمه‌گذاری در استان خاطرنشان کرد: با توجه به تجاربی که در سال‌های اخیر در حوزه بروز خشکسالی و سیلاب‌ها به دست آمده، بیمه محصولات کشاورزی و ترویج این امر برای استانی مانند گیلان که تولیدکننده محصولات استراتژیک کشور محسوب می‌شود ضروری است. 

کد خبر 1178134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha